• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta
    sjövildabarn skrev 2011-03-11 07:51:26 följande:
    fick en sån känsla nu som säger att jag får en tös till hmmm undra om den stämmer
    Jag har fått en känsla att det är en kille, vet inte varför. Egentligen har man ju ingen aning Glad Är det en kille så måste jag få reda på det i tid eftersom vi behöver låååång tid på oss att bestäma ett namn. Tycker killnamn är skitsvåra rent ut sagt.
  • Blondie82

Har också känslan av att det blir en kille. Men men vi får se. Som tur var har vi både killnamn och tjejnamn som förslag. Dock så är det fler tjejnamn och endast nått få killnamn. tur man har lite mer tid på sig att klura! Tänker inte bli som mina kusiner som väntade in i det sista med att bestämma namn... alltså tre månader EFTER födseln Glad

• Jenric
    Greta skrev 2011-03-11 09:37:08 följande:
    Jag har fått en känsla att det är en kille, vet inte varför. Egentligen har man ju ingen aning Glad Är det en kille så måste jag få reda på det i tid eftersom vi behöver låååång tid på oss att bestäma ett namn. Tycker killnamn är skitsvåra rent ut sagt.
    Samma här... tjejnamn har vi redan några stycken... men killnamn är mycket svårare! Vet någon vad det finns för "regler" kring när man måste bestäma namn senast osv?
  • Greta
    Blondie82 skrev 2011-03-11 09:39:36 följande:
    Har också känslan av att det blir en kille. Men men vi får se. Som tur var har vi både killnamn och tjejnamn som förslag. Dock så är det fler tjejnamn och endast nått få killnamn. tur man har lite mer tid på sig att klura! Tänker inte bli som mina kusiner som väntade in i det sista med att bestämma namn... alltså tre månader EFTER födseln Glad
    Nej hur roligt är det. Ska man ha olika namn varje vecka då för att testa vilket som passar bäst Glad Man kan ju inte ens låta ett husdjur gå utan namn en dag. Sånt får man bestäma innan enligt mig. Det är därför vi ska kolla könet. Det räcker att klura på ett perfekt namn.
  • Greta
    Jenric skrev 2011-03-11 10:12:41 följande:
    Samma här... tjejnamn har vi redan några stycken... men killnamn är mycket svårare! Vet någon vad det finns för "regler" kring när man måste bestäma namn senast osv?
    Vad menar du med regler?
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-03-11 10:12:41 följande:
    Barnets namn ska vara anmält till skatteverket inom 3 månader. Masn borde väl hinna komma på något bra på den tiden
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-03-11 10:29:51 följande:
    Barnets namn ska vara anmält till skatteverket inom 3 månader. Masn borde väl hinna komma på något bra på den tiden
    Ja, det får man ju hoppas att man har gjort - det kan ju hända att det namn man bestämt sig för innan inte passar på bebisen som kommer ut... Och tänk om man fått besked att det är en flicka, och det ändå visar sig vara en pojke tex. Då är det nog tur att de där tre månaderna finns innan man måste anmäla till skatteverket Tungan ute
  • ciccile

En skrämmande tanke att könet inte stämmer... Fast tjejnamn hade vi många på lager och nu såg det ut som en kille så snart har vi nog namn till både en pojke och flicka!

• Blondie82

LIder någon av er av "gravid-huvudvärk"? Vet inte om det är de jag har men säkert varje dag de senaste 3-4 veckorna har jag fått ont i huvudet. Börjar runt lunch och blir värre under dagen. Hur jobbigt som helst för man känner ju inte för att göra någonting alls. Rynkar på näsan

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-11 13:20:23 följande:
    LIder någon av er av "gravid-huvudvärk"? Vet inte om det är de jag har men säkert varje dag de senaste 3-4 veckorna har jag fått ont i huvudet. Börjar runt lunch och blir värre under dagen. Hur jobbigt som helst för man känner ju inte för att göra någonting alls. Rynkar på näsan
    Jag hade det mycket i början, nu är det mycket bättre och kommer nästan bara om jag slarvat med mat, dryck eller sömn. Hatar att ha ont i huvudet och jag är nog lite löjlig men vill undvika smärtstillande även om jag vet att det är helt ok att ta...
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011