• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-03-11 13:20:23 följande:
    LIder någon av er av "gravid-huvudvärk"? Vet inte om det är de jag har men säkert varje dag de senaste 3-4 veckorna har jag fått ont i huvudet. Börjar runt lunch och blir värre under dagen. Hur jobbigt som helst för man känner ju inte för att göra någonting alls. Rynkar på näsan
    Oj, det kan man minst sagt säga att jag gör. Har både migrän och "gravid-huvudvärk" och är nu sjukskriven på 100%. Vet verkligen hur tungt det är! Har du börjat med järntabletter? Det har jag läst hjälpt vissa. Se också till att blodsockret ligger på en jämn nivå. Annars kan jag tyvärr inte tips om så mycket annat än att vila och ta panodil. Fast för mig är det som sockerpiller :) Hoppas det går över för dig snart!
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-03-11 13:33:23 följande:
    Jag hade det mycket i början, nu är det mycket bättre och kommer nästan bara om jag slarvat med mat, dryck eller sömn. Hatar att ha ont i huvudet och jag är nog lite löjlig men vill undvika smärtstillande även om jag vet att det är helt ok att ta...
    Ja samma här vill verkligen inte ta smärtstillande även om man vet att alvedon och panodil är helt okej att ta. Men nu börjar det bli lite för jobbigt när man har ont  i huvudet så man mår illa nästintill varje dag i över 3 veckor. Känns inte riktigt friskt??!
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-11 14:01:12 följande:
    Ja samma här vill verkligen inte ta smärtstillande även om man vet att alvedon och panodil är helt okej att ta. Men nu börjar det bli lite för jobbigt när man har ont  i huvudet så man mår illa nästintill varje dag i över 3 veckor. Känns inte riktigt friskt??!
    Tyvärr har väl vissa det så när de är gravida... Vet inte vad man kan göra åt det. Är dock förvånad att jag drabbades av nästan migränanfall när jag tidigare bara haft ont i huvudet när jag varit på en ordentlig fest dagen innan . Har du pratat med din barnmorska om det?
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-03-11 14:23:39 följande:
    Tyvärr har väl vissa det så när de är gravida... Vet inte vad man kan göra åt det. Är dock förvånad att jag drabbades av nästan migränanfall när jag tidigare bara haft ont i huvudet när jag varit på en ordentlig fest dagen innan . Har du pratat med din barnmorska om det?
    Jag pratade faktistk med henne nyss. Hon sa att det var mycket vanligta tt just i vecka 17-18 drabbas av kraftig huvudvärk (kanske skall vara glad och se det som ett teckan att graviditeten går som planerat Flört). Vi pratade om värktabletter och hon sa att det fanns inga som helst bekymmer med att ta alvedon eller panodil utan tyckte det var bättre jag tog en om dagen för att linda huvudvärken. Så länge den inte blev värre så kunde jag vara lugn trodde hon. Hon berättade också att huvudvärk kan vara ett teckan på havandeskapsförgiftning men att det inte var fallet elelr någon fara för det så här pass tidigt! Så jag kämpar på och skall nog inte vara så rädd för att ta panodil om det verkligen kniper!
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-11 14:38:26 följande:
    Jag pratade faktistk med henne nyss. Hon sa att det var mycket vanligta tt just i vecka 17-18 drabbas av kraftig huvudvärk (kanske skall vara glad och se det som ett teckan att graviditeten går som planerat Flört). Vi pratade om värktabletter och hon sa att det fanns inga som helst bekymmer med att ta alvedon eller panodil utan tyckte det var bättre jag tog en om dagen för att linda huvudvärken. Så länge den inte blev värre så kunde jag vara lugn trodde hon. Hon berättade också att huvudvärk kan vara ett teckan på havandeskapsförgiftning men att det inte var fallet elelr någon fara för det så här pass tidigt! Så jag kämpar på och skall nog inte vara så rädd för att ta panodil om det verkligen kniper!
    Skönt att du pratade med henne... Alla symptom jag hade tidigare i graviditeten gjorde mig jätte glad även om de gjorde att jag inte mådde bra . Alvedon kan du ta 1000 mg x 4 hur många dagar du vill. Hoppas det blir bättre!
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-03-11 14:00:56 följande:
    Oj, det kan man minst sagt säga att jag gör. Har både migrän och "gravid-huvudvärk" och är nu sjukskriven på 100%. Vet verkligen hur tungt det är! Har du börjat med järntabletter? Det har jag läst hjälpt vissa. Se också till att blodsockret ligger på en jämn nivå. Annars kan jag tyvärr inte tips om så mycket annat än att vila och ta panodil. Fast för mig är det som sockerpiller :) Hoppas det går över för dig snart!
    Nej äter inga järntabletter. Efter de tester jag tog hos bm i vecka 11 var tydligen värdena så bra att hon inte såg någon anledning till att jag skulle behöva äta det alls under någon del av graviditeten. Men hon skulle kolla nästa gång jag kommer dit igen för säkerhet skull! Jobbigt för dig att du har så ont att du är sjukskriven 100% Rynkar på näsan hoppas verkligen det vänder för dig! {#emotions_dlg.flower} Vat ju själv hur jobbigt det är när värken sätter in, går inte att göra något. inte ens läsa, se på tv eller lyssna på musik går för det blir bara värre...
    Myrangbg skrev 2011-03-11 14:42:37 följande:
    Skönt att du pratade med henne... Alla symptom jag hade tidigare i graviditeten gjorde mig jätte glad även om de gjorde att jag inte mådde bra . Alvedon kan du ta 1000 mg x 4 hur många dagar du vill. Hoppas det blir bättre!
    Ja jag hoppas verkligen det också! Tack för din peppning {#emotions_dlg.flower}
  • Jenric

Jag har huvudvärk till och från - har även haft ett antal migränanfall innan jag blev gravid. Jag tror dock att orsaken till min huvudvärk främst är att jag blir spänd i nacke och axlar/rygg pga stillasittande på kontoret. När jag under perioder tränar och rör på mig tillräckligt ofta, har jag inga problem. Så för min del gäller det att röra på sig (vilket jag varit dålig på de sista två-tre veckorna - så nu sitter jag här med huvudvärk). Ibland hjälper det att dricka mycket vatten och vila en stund också. Men jag vet hur jobbigt det är Rynkar på näsan ibland är det dessutom bättre att ta en tablett - för annars kan det hålla i sig mycket längre, pga att man spänner sig när man får ont och då får man ju ännu mer ont. På apoteket har de rekommenderat mig panodil, men jag har inte behövt ta någon tablett än. Peppar peppar!

• Greta

Tjejer, var inte så nojiga med att ta Alvedon och annat. Det är ju inte så att ni knaprar dom som smågodis. När kroppen har ont koncentrerar den sig på att hantera smärtan och du spänner dig onödigt mkt. Tar man en tablett så tar tabletten hand om smärtan och lindrar den. Kroppen kan då koncentrera sig på resten av kroppen istället. Dock ska man ju inte glömma av varför man tog en tablett. Det betyder ju inte att man bara för därför kan gå ut och parta hela natten eller springa ett marathon Glad Men att ta en tablett och vila är ingen fara. Se det som att ni tillgodoser er vila/sömn bättre eftersom kroppen inte bara tänker på smärtan. Det blir ju som en ond cirkel annars.

• nerdgirl78

Hejhej!
    Har inte varit inne på fl på ett tag, mormor har gått bort så det är mkt som skall fixas inför begravningen och så. Men idag var jag på RUL på östra, allt såg fint ut och hon sa att det blir en liten kille här med :) blev flyttad några dagar så bf är den 8/8. Får se om han kommer innan eller efter :)

• Blondie82
    nerdgirl78 skrev 2011-03-11 17:59:16 följande:
    Hejhej!
    Har inte varit inne på fl på ett tag, mormor har gått bort så det är mkt som skall fixas inför begravningen och så. Men idag var jag på RUL på östra, allt såg fint ut och hon sa att det blir en liten kille här med :) blev flyttad några dagar så bf är den 8/8. Får se om han kommer innan eller efter :)
    Tråkigt att höra oom din mormor Rynkar på näsan det är alltid jobbigt när folk går bort! Men en tröst är ju den lilla pojken som finns i din mage Skrattande så grattis till den {#emotions_dlg.flower}. Som du kanske läst nu är det ett gäng pojkar här inne i magarna så vi får väl se om någon av oss andra bryter trenden Flört
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011