• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • emelielj

Sitter i soffan hemma och tar det lugnt, halvligger i soffan med händerna på magen för att inte missa någon mysig spark från mini, och han måste ha roligt för plötsligt så bökar han omkring som bara den, åt alla håll och kanter, fram och tillbaka, upp och ner! Så mysigt, och som jag har längtat efter att känna lillenSkrattande
    Känns som han gör små kullerbyttor där inne och flaxar runt haha!

Eric Saade är inte direkt min favorit heller asså, men rätt låt vinner sällan känns det som!

• Blondie82

Åh vad härligt när han bökar runt så!! När började du känna? Själv är jag i vecka 18 och håller på att bli tokig av längtan efter sparkar :)

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-03-12 23:18:17 följande:
    Åh vad härligt när han bökar runt så!! När började du känna? Själv är jag i vecka 18 och håller på att bli tokig av längtan efter sparkar :)
    Visst! Känner inte jättetydligt, men känner ju utan problem när jag sitter i soffan eller ligger ner :)
    Sen 19+2 eller 19+3 tror jag, så har bara känt bebis i ett par dagar. Det är ju så himla olika, verkligen!
    jag väntade också oavbrutet på de första känningarna men trodde faktiskt att det skulle ta längre tid eftersom jag har moderkakan i framvägg, men nu bökar han som bara den :)

Lättast känner jag när jag ska lägga mig för att sova på rygg, i sängen, med händerna långt ner på magen. Testa detSkrattande Men det kommer ju annars alldeles snart!
  • Liisaan

Vad roligt :) ja visst är det härligt med dessa sparkar och rörelser :) har en liten vilding i magen som det krävdes två ul på för att få en ordentlig undersökning :) dottern var väldigt rörlig med men inte såhär kan jag inte minnas det :) halvtid för mig idag :) gick dock över förra gången så räknar med att göra det denna gången med så känns det kanske lite lättare om man väl är där sen inbillar jag mig :)

• Capa
    Liisaan skrev 2011-03-12 21:23:20 följande:
    Hejsan på er :) hoppas jag får hänga på här i tråden :) var beräknad 31 juli men blev flyttad till 6 aug på rul :) Har en dotter född i mars 09 och nu väntar vi lillebror :) vågar dock inte lita på det till 100% även om hon som gjorde ul sa "ja är det ingen pojke som kommer ut vet jag inte vad det är" :) hoppas att ni mår bra nu när det närmar sig halvtid :)
    Välkommen till oss och grattis till gossen Glad
    Tror ställningen i tråden nu ligger på
    Pojkar; 4¨
    Flickor; 0
    Haha, jag har RUL om 1 vecka typ, får vi bara reda på könet där så slår jag nog ut nollan med en 1 på flickor tror jag Flört
  • lawendel

jag tror med på en tös men tänker inte ta reda på könet så det återstår att se =)

• Jelli

Hej!

Får jag vara med här?

Jag bor inte i Göteborg än men kommer att flytta dit i sommar. Jag ävntarm itt andra barn i slutet av augusti, då kommer min dotter vara ganska precis två år.

• TantKerstin

Myrangbg: De 10 gyllene veckorna brukar man säga är mellan v 20-30 eftersom man då mår som allra bäst, efter v 30 går det liksom bara utför och man känner sig mer och mer som jabba de hut eller vad han nu heter 

Nerdgirl: Fy vad tråkigt med din mormor Men ett stort grattis till pojken!

Jelli: Hejhej och välkommen! Vart bor du nu någonstans och vart i stan kommer du bo sen?
    Och hej till Liisan och välkommen

Capa: Vilken pojkboom det blivit här inne! Men om du gör om nollan till 1 så kan jag göra om ettan till två sen då haha. Vad mysko det skulle vara om ALLA fick pojkar här..

Igår så hade vi kalas här med massor av pizza, tårtor,kakor, godis mm.. Jag är fortfarande helt proppmätt.
    Och sen blir det kalas nästa helg igen med ÄNNU MER mat. Tror inte jag vill väga mig mer förrän tidigast 1 månad efter förlossning haha

• Jelli

TantKerstin: Tack! Jag bor i Skövde nu. Fastnade här för några år sedan pga jobb och blev kvar men vi har länge velat flytta närmare släkten (som till stor del bor i Göteborg). Nu såg vi en chans, vi flyttar när barnet kpommit och så har jag föräldraledigheten på mig att hitta nytt jobb. det är en liten chansning men det känns skönt att komma härifrån!

Vi vet inte var vi ska bo än, söker lägenheter för fullt och tittar främst på västra göteborg.

• ciccile

Kerstin: Låter ju bra att man brukar må bra de närmsta 10 veckorna... Jag börjar dock få rysligt ont i händerna och fötterna. Att ha ont i händerna känns ju som ett lite konstigt grav.symtom men googlade och det kunde man visst få .

Jag har också ätit hela helgen! Har haft vänner från Skåne på besök och det var nog ingen som kände sig undernärd idag när de körde hem.

Jaghoppas jag får med sambon till babyproffsen idag, vill gå och drömma och planera lite

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011