• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli

Är ni förresten många som vet könet på era bebisar? Här i stan berättar de inte men med dottern gjorde vi 3D-ultraljud och planerar att göra det den här gången också och då får vi veta.. men det blir först efter v 26 någongång. En evighet kvar och jag är så nyfiken.

• ciccile
    Jelli skrev 2011-03-13 12:48:04 följande:
    Är ni förresten många som vet könet på era bebisar? Här i stan berättar de inte men med dottern gjorde vi 3D-ultraljud och planerar att göra det den här gången också och då får vi veta.. men det blir först efter v 26 någongång. En evighet kvar och jag är så nyfiken.
    Det sägs att de inte berättar på Östra sjukhuset i Göteborg heller där de flesta gör sina ultraljud, men ännu sålänge har alla som velat veta i denna tråden fått veta.
  • Capa
    Jelli skrev 2011-03-13 11:56:47 följande:
    Hej!

Får jag vara med här?

Jag bor inte i Göteborg än men kommer att flytta dit i sommar. Jag ävntarm itt andra barn i slutet av augusti, då kommer min dotter vara ganska precis två år.
    Självklart får du vara med här Glad
    TantKerstin skrev 2011-03-13 12:05:05 följande:
    Myrangbg: De 10 gyllene veckorna brukar man säga är mellan v 20-30 eftersom man då mår som allra bäst, efter v 30 går det liksom bara utför och man känner sig mer och mer som jabba de hut eller vad han nu heter 

Nerdgirl: Fy vad tråkigt med din mormor Men ett stort grattis till pojken!

Jelli: Hejhej och välkommen! Vart bor du nu någonstans och vart i stan kommer du bo sen?
    Och hej till Liisan och välkommen

Capa: Vilken pojkboom det blivit här inne! Men om du gör om nollan till 1 så kan jag göra om ettan till två sen då haha. Vad mysko det skulle vara om ALLA fick pojkar här..

Igår så hade vi kalas här med massor av pizza, tårtor,kakor, godis mm.. Jag är fortfarande helt proppmätt.
    Och sen blir det kalas nästa helg igen med ÄNNU MER mat. Tror inte jag vill väga mig mer förrän tidigast 1 månad efter förlossning haha
    Haha, jisses ja om alla fick pojkar här. Men NÅGON av oss måste ju bryta trenden nu och ha en liten tjej i magen..... eller?? haha
    Myrangbg skrev 2011-03-13 12:54:20 följande:
    Det sägs att de inte berättar på Östra sjukhuset i Göteborg heller där de flesta gör sina ultraljud, men ännu sålänge har alla som velat veta i denna tråden fått veta.
    Jaaa, tack o lov!! Haha 1,5 vecka kvar tills vårt RUL, skulle va typiskt om just vi inte får veta könet haha
  • lillahumla84

Jag hoppas så att jag her en tjej i magen. Med tanke på att vi pratar om henne hela tiden så skulle det nog bara kännas konstigt att säga tvärt om ;). Har fått min sambo att gå med på att kolla vad det är med. Eftersom han fick sin vilja igenom med sin första Flört
    Av någon konstig anledning känns det som en tjej med Skrattande Sen så har jag fått det förutspåt av min pappas fru att jag ska ha ett barn och de skulle bli en tjej och hon har aldrig haft fel med sina barn och barnbarn.
    Så de ska bli spännande och se vem som har rätt Skrattande

Så hur går det med fika planerna? Flört Dax att planera in en igen tycker jag

• Jelli

Lillahumla: Åh, ska ni träffas och fika så vill jag jättegärna haka på. Vi är ganska ofta i Göteborg och hälsar på släkten, i alla fall på helgerna.

När det gäller kön så är jag som sagt jättenyfiken och vill veta. Det spelar egentligen ingen roll och många tycker att man är dum som tar reda på könet innan och vill att det ska bli en överraskning. Jag tycker det är upp till var och en men jag är så nyfiken, det är spännande, praktiskt och framförallt finns det så mycket annat att överraskas åt när babisen väl kikar ut. :)

Har många av er redan gjort RUL? Jag har nästan två veckor kvar...

• TantKerstin

Myran: Men ont, hur ont? Jätteont eller som att det svullnar? Kan känna att det sticker i fingrarna titt som tätt

Capa: Never say never...
    Men nu är jag riktigt nyfiken på könet, men jag tänker hålla mig till v 25,26 nånting ändå..OM jag nu inte råkar få reda på det på RUL..eller ser något misstänkt

Jelli: Tror det är en del här som redan vet om könet och en del som ska ta reda på det också. Det är väl inget fel på att ta reda på könet? (sa hon som tyckte det var jättefel innan första barnet )

Är det någon som vill ta en fika nästa söndag kanske?

• Jelli

TantKerstin- Innan jag blev gravid första gången kunde jag inte heller förstå varför man ville veta innan och i min umgängeskrets är vi de enda som tagit/tänker ta reda på könet. Verkar vara lite annorlunda i Göteborg? Då kanske vi slipper skämmas den här gången Någon som har/kommer få tätt mellan barnen och kan tipsa om syskonvagnar. Kollat runt på utbudet som finns här i stan och de som inte är jättestora och klumpiga har inte de funktioner vi vill ha.

• ciccile
    TantKerstin skrev 2011-03-13 16:54:44 följande:
    Myran: Men ont, hur ont? Jätteont eller som att det svullnar? Kan känna att det sticker i fingrarna titt som tätt

Capa: Never say never...
    Men nu är jag riktigt nyfiken på könet, men jag tänker hålla mig till v 25,26 nånting ändå..OM jag nu inte råkar få reda på det på RUL..eller ser något misstänkt

Jelli: Tror det är en del här som redan vet om könet och en del som ska ta reda på det också. Det är väl inget fel på att ta reda på könet? (sa hon som tyckte det var jättefel innan första barnet )

Är det någon som vill ta en fika nästa söndag kanske?
    Det gör säkert ont för att jag är svullen om både händer och fötter. Kan inte få klockan runt handleden längre men det känns som om både fötter och händer är överansträngda, fast det är det inte.

Varför ska di vänta så länge med att ta reda på könet Tantkerstin?

Vi var på babyproffsen och kollade på vagn idag, kommer inte bli lätt att hitta en som båda vill ha... Några rekomendationer?
  • lawendel

Min sambo är elektriker och det sägs att 90 % av alla elektriker får töser, beror tydligen på värme och strålning och liknande så det blir spännande att se om det stämmer. Jag tror att det är en tjej men tänker ändå inte ta reda på det, vill inte det då det är första barnet men tror nog att man gör det med andra. Det är ju upp till var och en om man vill det, folk kan ju säga vad de vill :) finns inga rätt och fel tycker jag :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011