• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Fyyyyy vad jag är trött!! 1 timme kvar på jobbet och jag måste verkligen kämpa för att ögonen inte ska falla ihop, kan man vara såhär trött!!?? Somnade ju 8 igår Förvånad
    Antar att mitt järnvärde är väldans lågt nu..... nån mer som känner så??
    Ska till bm på måndag så får hoppas att hon kollar värdet där. Jisses vad mina ögon går i kors....

• Blondie82
    Capa skrev 2011-03-25 15:12:45 följande:
    Fyyyyy vad jag är trött!! 1 timme kvar på jobbet och jag måste verkligen kämpa för att ögonen inte ska falla ihop, kan man vara såhär trött!!?? Somnade ju 8 igår Förvånad
    Antar att mitt järnvärde är väldans lågt nu..... nån mer som känner så??
    Ska till bm på måndag så får hoppas att hon kollar värdet där. Jisses vad mina ögon går i kors....
    Förstår PRECIS vad du menar! Jag är helt slut och nickar nästan till på jobbet när jag sitter här. Och somnar gör man ofta mellan 8-10 i soffan och så går man som en zombie in till sängen sen och sover minst 8 timmar där också. Mina järnvärden vid inskrivningen var så bra att min BM inte trodde jag behövde ha järntillskott på hela graviditeten men jag tänkte man kunde be henne att ta ett blodprov för säkerhet skull när jag skall dit på torsdag!
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-25 15:17:40 följande:
    Förstår PRECIS vad du menar! Jag är helt slut och nickar nästan till på jobbet när jag sitter här. Och somnar gör man ofta mellan 8-10 i soffan och så går man som en zombie in till sängen sen och sover minst 8 timmar där också. Mina järnvärden vid inskrivningen var så bra att min BM inte trodde jag behövde ha järntillskott på hela graviditeten men jag tänkte man kunde be henne att ta ett blodprov för säkerhet skull när jag skall dit på torsdag!
    Haha, jaaa det är preeeecis den tröttheten jag lider av med!! Min bm sa samma sak om mitt järnvärde men med Leonora var det urdåligt. Får be henne ta ett nytt på måndag då, börjar bli trött på att vara trött haha
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-03-25 15:52:53 följande:
    Haha, jaaa det är preeeecis den tröttheten jag lider av med!! Min bm sa samma sak om mitt järnvärde men med Leonora var det urdåligt. Får be henne ta ett nytt på måndag då, börjar bli trött på att vara trött haha
    Så känner jag med. Tröttare än tröttas. Även att jag har multivitamin som inehåller järn. Men de kanske inte är så de räcker till. Får se den 4 april när jag ska till bm om jag orkar hålla ut så länge. Är ju så sjukligt trött på min nästäppa så får nog kolla upp de en gång för alla. Måste ju få sova. Är så avis på er som sover från 8 på kvällen till 8 på morgonen. Hade vart sååå skönt x)

Nu har vi fått hem barnvagnen och så fick vi handlat allt nödvänigt till spjälsängen plus att jag fick en napp på posten. Haha viket leende jag fick mig när jag öppnar brevlådan och ser den ligga där =P Nu är jag helt slut men måste ju ut och handla med när gubben slutat jobbet =D
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 15:59:36 följande:
    Så känner jag med. Tröttare än tröttas. Även att jag har multivitamin som inehåller järn. Men de kanske inte är så de räcker till. Får se den 4 april när jag ska till bm om jag orkar hålla ut så länge. Är ju så sjukligt trött på min nästäppa så får nog kolla upp de en gång för alla. Måste ju få sova. Är så avis på er som sover från 8 på kvällen till 8 på morgonen. Hade vart sååå skönt x)

Nu har vi fått hem barnvagnen och så fick vi handlat allt nödvänigt till spjälsängen plus att jag fick en napp på posten. Haha viket leende jag fick mig när jag öppnar brevlådan och ser den ligga där =P Nu är jag helt slut men måste ju ut och handla med när gubben slutat jobbet =D
    Haha, nää jag sover inte från 8 till 8. 'Somnar gärna 8 men går upp 1 gång i timmen också för att kissa, eller också vaknar jag av mardrömmar.... aldrig får man sova haha Jag är också jättetäppt i näsan men jag tar nässpray, är beroende nu, yikes....
    Så kul att du fått hem vagnen förresten!! Visst känns det mer verkligt nu!! Skrattande Vad är det för nappar du har beställt??
  • Capa
    Myrangbg skrev 2011-03-25 11:36:40 följande:
    Är nu på väg till Allum och är så laddad för shopping!
    Hur gick det, hittade du nåt skoj??
  • ciccile
    Capa skrev 2011-03-25 17:46:39 följande:
    Hur gick det, hittade du nåt skoj??
    Nej jag är verkligen inte bra på att shoppa längre, blev bara en kjol på polarn o pyret. Den kan nog vara rätt användbar så får väl vara nöjd för ett tag
  • inda

Oj vad mycket ni hinner med att skriva på kort tid Glad

Äntligen hemma efter en lååång dag på jobbet, endast  dagar kvar till ledighet Glad

Känner igen tröttheten. Min bm sa att jag endast behövde äta järntabletter varannan dag för att lagra så att det finns att ta. Men inte har jag blivit mycket piggare Obestämd  sover konstant känns det som eller så går jag runt i någon slags dvala...

Capa: Vilka vecka är du i när du gör ultraljudet?
    Ska nog också boka en tid för 3D/4D ultraljud men vet inte riktigt i vilken vecka

• Blondie82
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 15:59:36 följande:

Jag får inte helelr sova så mycket. Precis som Capa beskriver så vaknar jag hur många gånger som helst per natt och har svårt att somna om igen. Man märker att kroppen tar stryk av att få sån oregelbunden sömn. Men sammanlagt lär jag nog få fler timmars sömn än du ändå... verkligen inte lätt att vara så här trött hela tiden. Vanligtvis som ogravid behöver jag ca 9 timmar för att vara pigg, har alltid varit sån... så nu är det tufft att få tillräckligt. Men vad gör man inte för de små liven i magen Glad

Allt pra om barnvagn fick mig att känna att jag inte kan hålla mig längre. Jonas och jag åkte ut till babyproffsen och spanade in teutonia fun lite extra. Har hittat en begagnad på Gotland som jag hoppas att kära mor och far kan åka och kolla på redan i morgon. Blir helt glad av tanken att man kanske är barnvagnsägare innan helgen är slut Skrattande.
    Myrangbg skrev 2011-03-25 17:58:33 följande:
    Nej jag är verkligen inte bra på att shoppa längre, blev bara en kjol på polarn o pyret. Den kan nog vara rätt användbar så får väl vara nöjd för ett tag
    En kjol är ju definitivt bättre än ingenting Glad Jag har spanat in massa kläder på hm som jag är sugen på. Nu när lönen äntligen kommit kanske man skall unna sig att klöpa i alla fall några av plaggen!
  • Greta

Tröttheten hänger säkert ihop med järnbrist för er flesta. Själv ska jag nog vara glad för är fortfarande pigg o har mkt energi. Myrangbg: Visst finns det inte så roliga gravidkläder. Förutom byxor kommer jag använda vanliga kläder. Det är ju sånt bra mode nu att det funkar.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011