• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Trötthet ja... Måste köpa en ny flaska med Blutsaft imorgon för annars kommer jag att somna sittandes på jobbet i nästa vecka.

<måste  bara berätta, jättepinsamt. Vi skulle ha varit iväg ikväll och firat en kompis som fyllde år i förra veckan. Tror ni inte att vi i all stress och trötthet helt glömde av det!? Förvånad Hon fick ringa och fråga om vi inte hade tänkt att komma! Det var bara att sluta laga mat och kasta sig in i bilen med andan i halsen....
    Behöver jag säga att vi är helt färdiga?!!?

lillhumlan: va roligt med vagn och napp! Förstår att du log brett!

Myrangbg: en kjol är ju jättebra. Kommer att vara användbar i sommar. Jag har lånat en jeanskjol av en kompis på jobbet. Skönt att ha folk runt sig som man kan låna av, men lite nytt blir det allt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-03-25 17:46:16 följande:
    Haha, nää jag sover inte från 8 till 8. 'Somnar gärna 8 men går upp 1 gång i timmen också för att kissa, eller också vaknar jag av mardrömmar.... aldrig får man sova haha Jag är också jättetäppt i näsan men jag tar nässpray, är beroende nu, yikes....
    Så kul att du fått hem vagnen förresten!! Visst känns det mer verkligt nu!! Skrattande Vad är det för nappar du har beställt??
    Haha, blir bara så avis när man hör en del som sover som tokar. Tror jag sover som max 4 tim per natt. Men men, det är de värt.

Ja, jag vart alldeles pirrig i magen när vi gick till bilen med den.
    Kommer inte ihåg vilken sida jag hittade gratis nappen men fick den i lådan idag  i alla fall. En MAM Orginal 0-6 månader i ultra mjuk silikon.
    Tror det var på Facebook jag hitta den sidan.  www.facebook.com/MAMbaby kanske?! xD
  • Devotion

Oj vad alla ska träffa BM...

Jag var där i januari senast och ska inte dit igen förrän den 9 maj. Är inte det lite sällan?!

Jag är nyss hemkommen från en fest! Efter en lång arbetsvecka orkar man inte hålla igång så länge...

• Blondie82

Ja oj det verkar lite väl sällan att gå. Var också där i januari och min BM sa att vi skulle ses veckan efter rul för att det är i vecka 20 man får sitt moderskaps intyg som skall skickas till försäkringskassan. Sedan sa hon att man ses en gång i månaden för att ta värden, mäta magen och lyssna på hjärtljudet bara för att se till att allt ser bra ut. Sen vet jag inte om alla mvc fungerar så men du kan ju alltid ringa och höra?!

• Capa
    Devotion skrev 2011-03-25 23:14:08 följande:
    Oj vad alla ska träffa BM...

Jag var där i januari senast och ska inte dit igen förrän den 9 maj. Är inte det lite sällan?!

Jag är nyss hemkommen från en fest! Efter en lång arbetsvecka orkar man inte hålla igång så länge...
    Ojj, är du säker på att du inte missat att få nån tid?? Håller med Blondie, det låter som jättesällan ju!!
    Jag var där i januari sen ska jag dit igen på måndag. Som Blondie skrev sa även min bm att man ska få det här intyget efter ul att skicka till FK. Sen blir det 1 gång i månaden för att lyssna på hjärtat, mäta magen osv. Går du hos nån privat bm??
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 21:29:02 följande:
    Haha, blir bara så avis när man hör en del som sover som tokar. Tror jag sover som max 4 tim per natt. Men men, det är de värt.

Ja, jag vart alldeles pirrig i magen när vi gick till bilen med den.
    Kommer inte ihåg vilken sida jag hittade gratis nappen men fick den i lådan idag  i alla fall. En MAM Orginal 0-6 månader i ultra mjuk silikon.
    Tror det var på Facebook jag hitta den sidan.  www.facebook.com/MAMbaby kanske?! xD
    Tack för tipsen!! Ska genast kika hihi Gratis är bäst!! Skrattande
    Fru R skrev 2011-03-25 21:06:41 följande:
    Trötthet ja... Måste köpa en ny flaska med Blutsaft imorgon för annars kommer jag att somna sittandes på jobbet i nästa vecka.

<måste  bara berätta, jättepinsamt. Vi skulle ha varit iväg ikväll och firat en kompis som fyllde år i förra veckan. Tror ni inte att vi i all stress och trötthet helt glömde av det!? Förvånad Hon fick ringa och fråga om vi inte hade tänkt att komma! Det var bara att sluta laga mat och kasta sig in i bilen med andan i halsen....
    Behöver jag säga att vi är helt färdiga?!!?

lillhumlan: va roligt med vagn och napp! Förstår att du log brett!

Myrangbg: en kjol är ju jättebra. Kommer att vara användbar i sommar. Jag har lånat en jeanskjol av en kompis på jobbet. Skönt att ha folk runt sig som man kan låna av, men lite nytt blir det allt.
    Hahaha, jisses, än en gång den kända gravidhjärnan som spökade Spöke
  • Capa
    inda skrev 2011-03-25 18:26:11 följande:

Oj vad mycket ni hinner med att skriva på kort tid Glad

Äntligen hemma efter en lååång dag på jobbet, endast  dagar kvar till ledighet Glad

Känner igen tröttheten. Min bm sa att jag endast behövde äta järntabletter varannan dag för att lagra så att det finns att ta. Men inte har jag blivit mycket piggare Obestämd  sover konstant känns det som eller så går jag runt i någon slags dvala...

Capa: Vilka vecka är du i när du gör ultraljudet?
    Ska nog också boka en tid för 3D/4D ultraljud men vet inte riktigt i vilken vecka

Jag kommer va i vecka 28 (27+2). Det stod att man fick bäst bilder mellan vecka 26-30 så tog den tiden som passade oss bäst, 6 på kvällen. Dom tar tydligen slut snabbt så in o boka nu Flört
  • L86

Oj så mycket alla skriver! Kul!

Angående järn och trötthet så äter även jag järntabletter varannan dag. Får en känsla av att det hjälper Glad

Igår köpte vi en spjälsäng! En Troll från Mölndals Baby och Barn. Så fin! Just nu ligger den kvar i kartongen, sambon tycker det är lite tidigt att montera ihop den redan nu. Det kan jag ju kanske hålla med om, men inte en dag senare än 1 juni så åker den upp! haha Tungan ute

• ciccile

Jag var hos BM i v. 12 på inskrivning och skulle egentligen inte dit förrän veckan efter påsk, sen blir det ju mycket oftare. De menar att tidigt i graviditeten finns det inte så mycket de kan göra och det är ju sant. Nu har jag mått lite dåligt och av den anledningen var jag där iaf i veckan. Moderskapsintyget hämtade jag i receptionen efter RUL.

• Capa
    L86 skrev 2011-03-26 10:03:57 följande:
    Oj så mycket alla skriver! Kul!

Angående järn och trötthet så äter även jag järntabletter varannan dag. Får en känsla av att det hjälper Glad

Igår köpte vi en spjälsäng! En Troll från Mölndals Baby och Barn. Så fin! Just nu ligger den kvar i kartongen, sambon tycker det är lite tidigt att montera ihop den redan nu. Det kan jag ju kanske hålla med om, men inte en dag senare än 1 juni så åker den upp! haha Tungan ute
    Åååh dom sängarna är så söta!! Vad gav ni för den där?? Jag vill ha vitt i babyrummet, och just trollsängen har jag googlat fram som oerhört söt, sen gillar jag en från Ikea med som har bågade former, kan inte bestämma mig.... Obestämd
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011