• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 13:12:21 följande:
    Och dem har du förstås format helt oberoende av världen omkring dig?
    Nej såklart inte . Men jag klär mig som JAG vill och mina barn klär sig som de vill . Det är trots allt kläder vi pratar om inget annat .
    Har någon problem med det är är det deras problem . Inte mina . Vi lever lyckligt vidare .

Jag tycker inte att hockeyfrilla och skinnväst är snyggt - skulla aldrig klä mig i ballerina skor eller blusar med spets . Däremot skiter jag ju i vad du har på dig eller min granne . Vem orkar lägga ner tid på att uppröra sig över vad andra väljer och inte ?

Har man för mycket fritid kanske ?
    I'm the me I choose to be ...
  • KlasKristian
    TheCoopers skrev 2011-03-04 13:16:11 följande:
    Nej såklart inte . Men jag klär mig som JAG vill och mina barn klär sig som de vill . Det är trots allt kläder vi pratar om inget annat .
    Har någon problem med det är är det deras problem . Inte mina . Vi lever lyckligt vidare .

Jag tycker inte att hockeyfrilla och skinnväst är snyggt - skulla aldrig klä mig i ballerina skor eller blusar med spets . Däremot skiter jag ju i vad du har på dig eller min granne . Vem orkar lägga ner tid på att uppröra sig över vad andra väljer och inte ?

Har man för mycket fritid kanske ?
    Nä precis, så bli inte upprörd om min grabb kommer till dagis i bikini eller uniform då.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 13:18:22 följande:
    Nä precis, så bli inte upprörd om min grabb kommer till dagis i bikini eller uniform då.
    Jag skulle bli upprörd om ett barn hade nazisymboler japp ... men bikini ... så länge han inte fryser är helt ok
    Jag skulle inte heller tycka att det var ok om ett barn gick omkring med en strap-on eller en gimp outfit .
  • gumtree

Jag anser att det finns kläder som är olämpliga på dagis, men gör ingen åtskillnad beroende på om det är en flicka eller pojke som bär kläderna.

• giftfri
    Candelavern skrev 2011-03-04 13:10:21 följande:
    Hur är det egentligen med nazistsymboler, är det OK att någon går runti det? Räknas inte det som hets mot folkgrupp eller är jag helt ute och cyklar?
    Men om det är  som genusfanatikerna menar, att kläder saknar både symbolik och könstilhörighet, så spelar väl inte en symbol för solen nån roll,  så varför gör du det då till en nazisymbol istället?
    Eler är det så att du ser en symbolik i kläder å attribut, att t.ex en slöja betyder något, solsymbolen som en nazisumbol, kanske läser du in saker från uniformer åxå, eller är det som genusfanatikerna säger, att det inte finns något sån`t?
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    Mumlan74 skrev 2011-03-04 12:57:39 följande:
    giftfri: Jag väntar fortfarande på svar på min raka fråga. :0) Den borde ju rimligen vara ganska enkel att svara på.
    Tre exempel på skillnader mellan män och kvinnor som är viktiga att slå vakt om?
    Å jag har svarat, att du får nöja dig med tidigare svar..
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 13:11:09 följande:
    Men du har fel ! Det är inte omgivningens uppfattning som driver mina beslut i livet . Det är MINA värderingar och min uppfattning
    Som oss andra då...
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:06:02 följande:
    Som oss andra då...
    Nej för ni drivs av vad normen säger till er att tycka och tänka.

Big difference !
  • giftfri
    gumtree skrev 2011-03-04 13:42:22 följande:
    Jag anser att det finns kläder som är olämpliga på dagis, men gör ingen åtskillnad beroende på om det är en flicka eller pojke som bär kläderna.
    Hoppsan.., varför då? Jag har läst massvis med inlägg, som tydligt säger att det är barnens val av kläder som ska gälla, vad dom gillar å vad dom tycker är fint.., vi föräldrar ska bara uppmuntra dom, å hävda att deras palett då blir större..
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:10:37 följande:
    Hoppsan.., varför då? Jag har läst massvis med inlägg, som tydligt säger att det är barnens val av kläder som ska gälla, vad dom gillar å vad dom tycker är fint.., vi föräldrar ska bara uppmuntra dom, å hävda att deras palett då blir större..
    Ja tex gimp outfits , kläder med tex hakkors . Strap-ons är inte heller ok .

Eller en tröja där det står :  I love my boobs på tex
Svar på tråden Pojke i klänning?!