THEA och Grodan skrev 2011-02-24 23:58:43 följande:
Jag har inte börjat med kläderna (ur jämställdhetsfrågan) , var fick du det ifrån? Jag är och har alltid varit feminist och min dotter fick för 10 år sedan också själv bestämma vad hon ville ha på sig. Varken min dotter eller son har haft kjol eller klänning i bebisålder då det är oprakltiskt eftersom klänningen eller kjolen har en förmåga att glida upp till armhålan och lämna magen bar... Båda mina barn har genom egen önskan fått sina klänningar och kjolar när dom själva har bett om det. Som någon annan skrev så är jusst kläder tydligen en big deal för många och även för dig som det verkar. Som sagt mina barn har sina kläder för att DOM själva vill, inte för att jag eller någon annan vill. Jag ser dock inte någon som helst vettig anledning till varför jag skulle neka mina barn kläder?
Jag har inte sagt att just du har börjat med kläderna, eller har jag? Om så är fallet så ber jag om ursäkt, men kan faktiskt inte se någonstans i min text där jag nämnde ditt namn angående vad man börjar med.
Ja det är en big deal, från båda hållen! Jag vet flera av mina vänner som också är feminister som inte kan förstå varför vissa är så inriktade på kläderna? Och om man inte låter sitt barn välja vilka kläder de vill är man inte en "riktig feminist" (har fått höra det, så dra inga slutsatser om att du lindat in det på något knasigt sätt i din text hi hi

)
Jag bryter ju t.ex "normen" där, att inte låta mitt barn välja fritt bland alla kläder som "alla andra" feminister gör. Det är ett exempel på att det finns många sätt att inte följa efter strömmen, och jag tror som sagt inte att jämställdhet sitter i kläderna, men rätta mig gärna om jag har fel.