Jag fråga vänligt och inte dömande och blev inte sårad av att hon fräste åt mig , utan blev mest förvånad.
Att barn har könsneutralla kläder på sig har jag sätt men inte att någon gått så långt som att sätta klänning på sin son.
Har själv blivit ifrågasatt varför min dotter har en body där det står " I´m a little girl " på , och inte var jag otrevlig för det!
Jag känner igen det där! Vi får inte ifrågasätta att pojkar har flickiga kläder eller att flickor har pojkiga kläder, exempelvis... (även fast jag själv blandar kläder friskt för mitt barn, både flickiga och pojkiga) då fräses det ifrån (vilket också är förståeligt), men det som kan göra att det brusar upp för mig är att många som anammar genus glatt får ifrågasätta "flickiga kläder" på en flicka, för att de tycker att de har rätten, det är väl lika fel kan jag tycka? Det är väldigt väldigt sällan någon anämrker på att en pojke har pojkiga kläder. Det är lite ledsamt. Eftersom att barn får ha på sig vad de vill så tycker jag även att ni som håller på med genus ska sluta kommentera flickor med flickiga kläder. Det kan vara minst lika sårande. Jag tillexempel, personligen tycker jag att det är fantastiskt vackert med klassiska kläder, spets, volanger, och det måste ju jag få klä mina barn i. Jag klär dock också mitt barn i mjuka dressar i glada färger och blandar som sagt friskt, jag har dock blivit ifrågasatt och fått beska kommentarer många gånger på grund av mina klädval "på grund av att de ej är "genus" och vart de är köpta osv..." och det är väldigt sårande.
Jag har vänner som tänker mycket på genus, och de är de som har sårat mig mest genom att kommentera mitt barns kläder för de verkar tänka otroligt mycket på detta.
Jag gillar mycket som har med genus att göra, men varför ifrågasätter vi överhuvudtaget varandra? Jag tycker att var familj, varje barn och varje vuxen får bestämma själv.
Se mer på insidan än utsidan, förövrigt är genus något bra. Men tänk på att försöka att inte såra varandra ändå.
En flicka med rosa kläder är lika stark som en flicka med blå, detta måste vi lära oss.