• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Anonym (blä)

Vet en tjej som klär sin som i typiska tjejkläder och rosa nagelack för att hennes önskan är att han ska bli feminin och till slut gay, för då kommer sonens pappa inte vilja ha med sonen att göra enligt mamman.
    Hon jublar och peppar sonen att bli så tjejig som möjligt! Hmm.. Normalt? -Nej! Inte enligt mig.

Hade nog själv inte velat köpa klänning till min son som han ska klä sig i som "normalt", däremot kanske kanske en prinsessklänning som utklädnad.

• Anonym

Jag har aldrig sett en kille som tyckt att han ser fin ut i klänning utan puschande för föräldrar eller andra.

När den dagen kommer så kommer jag att ändra uppfattning.

Tiills det tänk på dragqueensen, ni tar ju deras jobb ifrån dem om alt ska bli könsneutralt.

• augustisten
    Anonym (Blä) skrev 2011-02-25 09:15:56 följande:
    Hur människor väljer att uppfostra och klä sina barn är helt och hållet upp till dom. Personligen skulle jag aldrig låta en liten kille ha på sig en klänning, jag ser inget som är positivt/bra med det. Jag är inte alltid "könsneutral" och jag anser också att detta med genus ibland överdrivs. Skulle dessutom inte jämföra en klänning med batman/spiderman T-shirt, jämför en klänning med en kostym. Hur många skulle klä sina töser i en kostym? Även om flickan själv vill? Inte jag.
    Hur tänker du då?

Min unge har fjorton dagiskompisar var av tio ofta har klänning - men ingen har någonsin haft kostym. Så det har inte efterfrågats heller. Spindelmannentröjor och till och med spindelmannendräkter förekommer dock flitigt. Så det vill min unge med ha ibland. Och klänning ibland. Men oftast har han en vanlig tröja (utan "figur") i någon glad färg och mjukbyxor till. Det är nog den vanligaste dagisstassen för de flesta barnen.
  • KlasKristian
    Anonym (blä) skrev 2011-02-25 09:25:43 följande:
    Vet en tjej som klär sin som i typiska tjejkläder och rosa nagelack för att hennes önskan är att han ska bli feminin och till slut gay, för då kommer sonens pappa inte vilja ha med sonen att göra enligt mamman.
    Hon jublar och peppar sonen att bli så tjejig som möjligt! Hmm.. Normalt? -Nej! Inte enligt mig.

Hade nog själv inte velat köpa klänning till min son som han ska klä sig i som "normalt", däremot kanske kanske en prinsessklänning som utklädnad.
    Sådant kallas barnmisshandel i min bok.

Däremot finns det säkert genustalibaner som tycker det är jättehäftigt.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • augustisten
    Anonym (Sjukt..) skrev 2011-02-25 09:24:09 följande:
    Jag tycker det är förbannat sjuk att klä en pojke i klänning osv, alltså det är som att föräldrarna är missnöjda för att dom fick en son istället för flicka!
    Tycker det är tragiskt, men det är mitt ord iallafall!

Skulle aldrig gjort det mot mitt barn, när dom blir äldre kommer dom automatiskt vilja ha klänning kanske smink.
    Vad blir dom då... aa tänk...

Men inget fel mot bögar osv nu, utan dom har rätt att få göra som dom vill!
    Men jag skulle aldrig aldrig göra så mot mitt barn... om det nu är så att lill killen vill ha klänning, då är det föräldrarnas uppgift att leda dom på "Rätt väg" så att säga.

Trevlig Helg!
    Jag känner ganska många bögar och ingen enda av dem har någonsin klänning. Om ni är rädda för "bögkläder" är det snarast t-tröja och jeans som är farliga. Eller möjligen kostym (men i min bekantskapskrets är det inte alls lika bögigt).

Däremot känner jag en gift heterosexuell transvestit. Han jobbar på bank och klär sig i klänning ibland (men inte på jobbet - där har han kostym). Supertrevlig kille. Hans väg verkar väldigt rätt för honom - och hans fru verkar också nöjd.
  • Anonym (NEJ)

Aldrig att mina pojkar skulle få gå i klänning. Dom skulle aldrig vilja det heller. Dom vet att det är tjejer som har det. Likväl som smink o.s.v. Killar och tjejer är olika. Punkt slut. Man ska inte klaga om barn blir retade om man väljer såna kläder. Jag som förälder vägleder och hjälper mina barn för att underlätta deras liv. Ett barn kan inte bestämma vissa saker. Där vet vi vuxna bättre.

• augustisten
    KlasKristian skrev 2011-02-25 09:33:15 följande:
    Däremot finns det säkert genustalibaner som tycker det är jättehäftigt.
    Varför skulle det göra det? Det låter ju snarast som en psykiskt sjuk mamma som verkligen behöver hjälp.
  • augustisten
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 09:35:21 följande:
    Aldrig att mina pojkar skulle få gå i klänning. Dom skulle aldrig vilja det heller. Dom vet att det är tjejer som har det. Likväl som smink o.s.v. Killar och tjejer är olika. Punkt slut. Man ska inte klaga om barn blir retade om man väljer såna kläder. Jag som förälder vägleder och hjälper mina barn för att underlätta deras liv. Ett barn kan inte bestämma vissa saker. Där vet vi vuxna bättre.
    Barn ska aldrig bli retade. Oavsett vad de har för kläder, hur de är till sättet eller om de har glasögon eller tandställning. Punkt.

Det här är verkligen en djupt stötande åsikt.
  • Anonym
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 09:35:21 följande:
  • KlasKristian
    augustisten skrev 2011-02-25 09:35:54 följande:
    Varför skulle det göra det? Det låter ju snarast som en psykiskt sjuk mamma som verkligen behöver hjälp.
    Ja, absolut.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
Svar på tråden Pojke i klänning?!