• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • enny signatur

Jag ser inte varför det är så illa att folk faktiskt tror på sina partners ord i frågan och litar på dem. Det finns fäörhållanden där sådana lögner inte ger något positivt till förhållandet (läs där det kanske inte är världens undergång om det sker tex), jag skulle tro att varje individ här känner sitt förhållande bättre. Att utgå från en generell princip om att alla kan vara otrogna slår fel i inviduella fall.

• mamita64
    enny signatur skrev 2011-03-14 16:23:06 följande:
    Jag ser inte varför det är så illa att folk faktiskt tror på sina partners ord i frågan och litar på dem. Det finns fäörhållanden där sådana lögner inte ger något positivt till förhållandet (läs där det kanske inte är världens undergång om det sker tex), jag skulle tro att varje individ här känner sitt förhållande bättre. Att utgå från en generell princip om att alla kan vara otrogna slår fel i inviduella fall.
    Att man litar på sin partner ser jag som en förutsättning för att ha ett förhållande
    När jag upptäckte att min man var otrogen så var det mycket som dog, småningom tom min rädsla för honom och äktenskapet tog slut.

Men det jag vill få fram är att man, om man upptäcker att man har fått en könssjukdom tex måste kunna vara medveten om att otrohet kan ha förekommit.
    Oavsett hur väl jag känner min partner så vet jag inte allt, så är det bara
  • Poison82
    Anonym skrev 2011-03-14 14:25:44 följande:
    Jag har visst sagt att han testat sig.
    Måste ha missat det inlägget då för vad jag läste så vägrade han testa sig och han skulle bannemej inte göra det i onödan och absolut inte om ditt nästa visa på negativt
  • Mr x

Du TS

Din kille testade sig alltdå torsdag eftermiddag efter jobbet....och han har redan fått svar på det.....

Var du själv med när han fick svaret?
    Eller har du möjlighet att ringa och kolla hans negativa provsvar?

Det verkar väldigt snabbt svar....tom mycket snabbare än ditt ungefär mindre än 2 dygns tid om man räknar bort helg för då jobbas det ju inte.....på samma ort dessutom....

Lycka till!

• Anonym (L)

De svarar inte så snabbt om man testar negativt på proven. Ett snabbt svar betyder positivt. Så kan man generellt tolka snabba svar.

• Ulrica80
    Mr x skrev 2011-03-14 16:55:13 följande:
    Du TS

Din kille testade sig alltdå torsdag eftermiddag efter jobbet....och han har redan fått svar på det.....

Var du själv med när han fick svaret?
    Eller har du möjlighet att ringa och kolla hans negativa provsvar?

Det verkar väldigt snabbt svar....tom mycket snabbare än ditt ungefär mindre än 2 dygns tid om man räknar bort helg för då jobbas det ju inte.....på samma ort dessutom....

Lycka till!
    Där har du en poäng...
  • Anonym (BMA)

en analys går inte på två dagar tyvärr!

• slemtorsk i din bralla

Nej nej nej.. det tar minst 5 arbetsdagar innan en analys är färdig, 10 dagar enligt vårdcentralen där min granne jobbar men vi  bor ju långt ute på landet och det tar alltid lite längre tid på landsbyggden för proven skickas längre bort då tydligen (??)

Men frågar man på mottagningen för könssjukdomar på Sahlgrenska dit jag tyvärr fick ta mig ett besök förra veckan pga vissa besvär (mina prover var dock negativa - inte särskilt förvånande) så sa dem 5 arbetsdagar minst.

• Anonym (Tyvärr)

Inte för att vara den som ska vara negativ nu.. men alla kan vara otrogna.
    Även lilla don juan kan doppa på annat håll.
    Det finns INGEN som hellst möjlighet att man skulle fått klamydia utan att ha blivit smittad sexuellt.
    Jag har till och med frågat min barnmorska om detta innan eftersom min man "som aldrig i hela världen skulle vara otrogen" visade sig vara positiv..
    Och jag kan säg att det var större risk att helvetet frös till is än att han skulle vara med någon annan.
    men tänk så fel man hade..

Och precis som föregående skriver; "det tar minst 5 arbetsdagar innan en analys är färdig, 10 dagar enligt vårdcentralen"

Så tyvärr, du har blivit bedragen.
    Sluta håll honom bakom ryggen och konstatera fakta.

• Anonym (skruv)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2011-03-14 18:17:27 följande:
    Inte för att vara den som ska vara negativ nu.. men alla kan vara otrogna.
    Även lilla don juan kan doppa på annat håll.
    Det finns INGEN som hellst möjlighet att man skulle fått klamydia utan att ha blivit smittad sexuellt.
    Jag har till och med frågat min barnmorska om detta innan eftersom min man "som aldrig i hela världen skulle vara otrogen" visade sig vara positiv..
    Och jag kan säg att det var större risk att helvetet frös till is än att han skulle vara med någon annan.
    men tänk så fel man hade..

Och precis som föregående skriver; "det tar minst 5 arbetsdagar innan en analys är färdig, 10 dagar enligt vårdcentralen"

Så tyvärr, du har blivit bedragen.
    Sluta håll honom bakom ryggen och konstatera fakta.
    Tydligt och bra.
    Tydligt nog för att TS ska inse fakta? Tveksamt om man är blind för verkligheten.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!