• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-11 13:23:09 följande:
    Du då? Har du grovhånglat med någon innan din man t ex? Ömsesidig onani? Haft oralsex?
    Nej.
  • elmadumle
    Anonym skrev 2011-03-10 15:17:38 följande:
    Jag har redan testat igen, och jag har redan sagt upprepade gånger att jag självklart kommer behandla det om nästa också är positivt.
    Om du har klamydia måste din man också testa sig, det förstår du va? Sedan måste ni uppge vilka andra ni haft sex med. Ingen kommer tro er om ni säger att ni aldrig varit med någon annan, någon av er har i så fall antingen haft någon annan innan ni gifte er eller varit otrogen.
  • Anonym (Lusk!)

Herregud vad folk repeterar frågor!! Hon har svarat på allt, tilloch med omogna skitfrågor!

Låt TS va!!

• Joppelina
    Butikslager skrev 2011-03-11 12:52:49 följande:
    Ingen jag vet har behövt göra kontroll efter avslutad kur?
    Nej man måste inte göra någon kontroll efter behandlingen. Jag frågade, men fick svaret av smittspårningen att dom tyckte att det inte behövdes. Sen kanske man får ta det om man begär det.
  • Joppelina

Lättast vore att uppdatera trådstarten så kanske slipper samma frågor hela tiden, men bara kanske Tungan ute

Väntar också på provsvar och jag borde verkligen ha fått det idag eftersom jag tog alla prover förra torsdagen. Hatar att vänta. Förra gången fick jag svar på två eller tre dagar. Fast denna gången har jag tagit fler prover.

• P i x i e

Man behöver inte göra nytt test.
    Men att som någon skrev ''min man hade klamydia för 14 år sedan och missa ett piller och har klamydia nu...'' BS!
    Och ''att vissa kvinnor inte smittas lätt'' nej! Men kvinnor smittas lättare och att inte ha blivit smittad  på 14 år om mannen nu skulle haft det i alla de åren känns som obefintligt.

Fast jag undrar, om de inte riskerat att skada andra, är det kanske bättre att låta naiva människor leva i sin bubbla, de verkar ju må bra av det.

and then I told myself - of course I deserve it!
  • pyys

Här va det obligatoriskt att ta ett nytt test nån vecka efter avslutad kur men sånt skiljer sig alltid!

• Anonym (been there)

TS - vill bara säga att jag varit i en liknande situation här på FL. DU känner din man och erat förhållande bäst, ta INTE åt dig av vad alla skriver här! Jag vet att du hittills slagit de ifrån dig, hoppas du kan fortsätta med det. När jag fick diagnosen kondylom för många år sedan fick jag också slängt efter mig hur dum och naiv jag var som inte fattade att min sambo varit otrogen/ljugit för mig (vi var också oskulder när vi träffades). Till en början stod jag på mig men till sist kände jag mig tvungen att iaf fråga honom. Han tog det VÄLDIGT hårt och vi höll på att gå under. I efterhand kan jag konstatera att jag till 99,9% säkerhet blev feldiagnostiserad (har även fått höra det från två andra oberoende instanser inom vården). Det var en väldigt svår tid, och kacklet här på FL höll på att knäcka vårat förhållande. Folk kan verkligen vara svartvita här ibland, ingen som helst tro på den ärliga människan eller att vården kan ha fel ibland. Suck! Skickar lite styrka till dig, ta hand om varandra!

• mamita64
    Anonym (been there) skrev 2011-03-12 00:03:36 följande:
    TS - vill bara säga att jag varit i en liknande situation här på FL. DU känner din man och erat förhållande bäst, ta INTE åt dig av vad alla skriver här! Jag vet att du hittills slagit de ifrån dig, hoppas du kan fortsätta med det. När jag fick diagnosen kondylom för många år sedan fick jag också slängt efter mig hur dum och naiv jag var som inte fattade att min sambo varit otrogen/ljugit för mig (vi var också oskulder när vi träffades). Till en början stod jag på mig men till sist kände jag mig tvungen att iaf fråga honom. Han tog det VÄLDIGT hårt och vi höll på att gå under. I efterhand kan jag konstatera att jag till 99,9% säkerhet blev feldiagnostiserad (har även fått höra det från två andra oberoende instanser inom vården). Det var en väldigt svår tid, och kacklet här på FL höll på att knäcka vårat förhållande. Folk kan verkligen vara svartvita här ibland, ingen som helst tro på den ärliga människan eller att vården kan ha fel ibland. Suck! Skickar lite styrka till dig, ta hand om varandra!
    Men snälla du
    Om man gör ett test och det visar positivt och man känner sej helt säker på att ingen i förhållandet varit ute på äventyr och att både varit oskulder då man träffades, då gör man som Ts gör nu, man tar ett test till
    Skulle då det visa positivt det också, då får man inse att någon i förhållandet glider på sanningen
    Det handlar inte om att folk på Fl är svartvita, inte i den här tråden. Att det kan bli fel ibland har flera tagit upp , däremot så brukar det tydligen vara så att det är när man får ett negativt svar det kan vara fel, oftast. Ett positivt svat brukar stämma
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!