• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • P i x i e
    Anonym (Du TS) skrev 2011-03-10 21:33:34 följande:
    Det händer tyvärr att barn blir smittade av sin mamma även vid kejsarsnittsförlossning. Läs på lite om klamydia om ni är intresserade. tex
     www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?top...
    Men det ger väll sig tillkänna som ögon infektion el lunginflamation om barnet smittas av mamman ocg inte klamydia i underlivet, det diskuterades ju tidigare i tråden?
    and then I told myself - of course I deserve it!
  • P i x i e

Jag måste säga att efter att ha läst hela denna tråden så blir jag lite mörkrädd.. tänk ändå att det finns människor som fortfarande tror att man kan få klamydia(genital) utan sexuellt umgänge...VUXNA människor!
    Lite som att tro att man inte kan bli gravid första gången eller att man kan få hiv av att sitte blevid en sjuk..

• Silje02

P i x i e: Jepp, sätter sig i ögonen

• Anonym (Du TS)
    P i x i e skrev 2011-03-10 21:39:25 följande:
    Men det ger väll sig tillkänna som ögon infektion el lunginflamation om barnet smittas av mamman ocg inte klamydia i underlivet, det diskuterades ju tidigare i tråden?
    Ja, och lunginflammationen kan ge barnets lungor och luftvägar permanenta skador.
    Mycket viktigt att behandla gravida kvinnor som bär på smittan, om inte annat så för de små och oskyddade barnens skull!
  • Anonym (Du TS)
    P i x i e skrev 2011-03-10 21:39:25 följande:
    Det finns olika slags klamydia bakterier. Den genitaliala som ger könsklamydia som TS testat för kan alltså ge barnet ögon- eller lunginflammation. Sedan finns det även annan klamydia som ex. kan orsaka lugninflammation, men det är inte det som barnet får vid förlossningen. Utan det är den genitaliala varianten som sätter sig i ögonen eller lungorna.
  • P i x i e

Ja uch, tur att de testar alla gravida!

Och efter att själv varit med om att ha gått med klamydia i över 6 månader och fått sammanväxt i äggledarna är mitt budskap till min dotter '' Använd kondom, så att du KAN bli med barn''

• Anonym (Du TS)
    P i x i e skrev 2011-03-10 21:54:53 följande:
    Ja uch, tur att de testar alla gravida!

Och efter att själv varit med om att ha gått med klamydia i över 6 månader och fått sammanväxt i äggledarna är mitt budskap till min dotter '' Använd kondom, så att du KAN bli med barn''
  • P i x i e
    Anonym (Du TS) skrev 2011-03-10 21:51:24 följande:
    Det finns olika slags klamydia bakterier. Den genitaliala som ger könsklamydia som TS testat för kan alltså ge barnet ögon- eller lunginflammation. Sedan finns det även annan klamydia som ex. kan orsaka lugninflammation, men det är inte det som barnet får vid förlossningen. Utan det är den genitaliala varianten som sätter sig i ögonen eller lungorna.
    Jo, ville bara göra klart för mig att det var det ni mena i diskutionen här =)
    Vet att det är så det yttrar sig när mor smittar barn.
    Denna tråd har ju visat att det fins människor som är skrämmande oinformerade
  • Anonym (Du TS)
    P i x i e skrev 2011-03-10 21:57:16 följande:
    Jo, ville bara göra klart för mig att det var det ni mena i diskutionen här =)
    Vet att det är så det yttrar sig när mor smittar barn.
    Denna tråd har ju visat att det fins människor som är skrämmande oinformerade
    Samma tanke här, tänkte att bäst att vara övertydlig så ingen missförstår.
  • Anonym
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-10 20:41:26 följande:
    Därför att inom en del religioner tycker en del att oskulden ej förloras vid anal-/oralsex och detta alternativ nyttjas innan äktenskapet för att oskulden ska vara bevarad på bröllopsnatten.

Är detta fallet för ts eller ts man så är det en mycket trolig smittväg- 
    Nej, vi är inte religiösa. Han är bara gammaldags. Han har inte haft sex med någon innan, inte ens nästan. Han hade aldrig varit nära en naken kvinna tidigare.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!