• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • MatsAtari
    mamita64 skrev 2011-03-13 00:27:16 följande:
    Sv:Klamydia-hur säkra är testen? 2 år sedan Karma: 1  
    Hej!
    Chlamydiatester är inte särdeles säkert, det händer ganska ofta att man har Chlamydia fast testet visat negarivt. Om du haft oskyddat sex med en partner som testat positivt så skall även du ha behandling oavsett om du testar negativt. Ibland så kan man ha Chlamydia utan att ha symtom och om du haft oralsex med din partner så tycker jag att dom ska ta ett halsprov man kan även ta ett prov från analen för säkerhets skull.
    Tyvärr är inte alla av mina kollegor så pålästa och intresserade så att dom gör rätt när det gäller behandling av Chlamydia, men det är bättre att behandla en gång för mycket än en gång för lite. Det vanligaste är ju att man tar ett urinprovm inte att man tar från slidan?
    Det blir lite svårt att mörka det där om man kommer in som kille med klamydia i halsen eller i analen iafOskyldig
  • Mr x

@anonym (been there) du har helt fel!

Tänk efter lite innan du postar så dumma saker som du just skrev.
    Vart har du fått uppfattningen att upp till 50% av positiva klamydia tester kan vara felaktigt pos?
    Det stämmer inte nånstans.

Du kan ju ta och posta lite länkar som styrker dina helt felaktiga idéer, sen att skriva om jag inte minns fel är ju bara så dåligt.
    Kolla upp det du skriver istället (innan du skriver det).

Det är VANLIGARE att ett negativt test visar fel än att ett positivt visar fel.

@(been there) vet du om att man kan bli steril om man går med obehandlad klamydia?

• Anonym
    Soffpotatis skrev 2011-03-12 19:26:52 följande:

Jag med . Jag bryr mig inte om det är positivt eller negativt vill bara höra förklaringen på vad som kan ha hänt. Fast jag undrar lite hur dom har det hemma nu. Ganska spänt anar jag...

Inte det minsta spänt. Haft en underbar helg hos svärisarna Vi vet att ingen döljer nåt. Han överreagerade för att han blev chockad, men när han lugnat ner sig visste han att det inte var något
  • Anonym

Hoppas läkaren ringer idag

• Anonym (Lusk!)
    Anonym skrev 2011-03-14 10:17:56 följande:
    Hoppas läkaren ringer idag
    Hoppas negativt!
  • Anonym

Han svar har iaf kommit, det var negativt Då är det bara att invänta mitt då.

• Poison82
    Anonym skrev 2011-03-14 12:57:29 följande:
    Han svar har iaf kommit, det var negativt Då är det bara att invänta mitt då.
    Vaddå hans svar?? Han hade ju inte testat sig sa du
  • Anonym
    Poison82 skrev 2011-03-14 14:24:04 följande:
    Vaddå hans svar?? Han hade ju inte testat sig sa du
    Jag har visst sagt att han testat sig.
  • Anonym (läkare)

Jahapp, hans var Neg, då ska ju ditt vara det också eftersom du inte varit med någon annan.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (läkare) skrev 2011-03-14 14:47:08 följande:
    Jahapp, hans var Neg, då ska ju ditt vara det också eftersom du inte varit med någon annan.

Ja, om inte killen ifråga hunnit med en antibiotikakur eller ätit antibiotika efter smittotilfället...
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!