• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • 78Johanna

Ts, be att få se detta skriftligt... Och som jag skrev väldigt tidigt i tråden när han vägrade göra ett test, då gav du honom möjlighet att snabbt gå och testa sig i smyg för att sedan snabbt äta en kur antibiotika och taaaadaaa sedan vara "heelt ren""""

• Anonym (L)
    78Johanna skrev 2011-03-14 18:22:54 följande:
    Ts, be att få se detta skriftligt... Och som jag skrev väldigt tidigt i tråden när han vägrade göra ett test, då gav du honom möjlighet att snabbt gå och testa sig i smyg för att sedan snabbt äta en kur antibiotika och taaaadaaa sedan vara "heelt ren""""
    Tja det borde ju inte vara något problem att få se pappret som de skickar ut med provsvaren. De
    är ju gifta och bor tillsammans.
  • Anonym (Lusk!)

Om ett test är negativt, då ringer dom väl inte ens? Iofs, om man ber om det så..

• Ulrica80
    Anonym (Lusk!) skrev 2011-03-14 18:28:42 följande:
    Om ett test är negativt, då ringer dom väl inte ens? Iofs, om man ber om det så..
    De här oftast av sig iallfall.
  • Morriiss

När jag va gravid sista gången fick jag tbx tvetydiga provsvar.... ringde upp pappan o fråga vem fan han hade satt på... han undra detsamma med mig.... i vilket fall som helst så tog jag ett nytt prov som va negativt.

Varken jag el pappan hade varit otrogna men den första tanken som slår en är ju tyvärr otrohet :-/

• Anonym (Tyvärr)

Ojdå..
    Har läst igenom ganska mycket här och det lönar inte sig med att förklara för TS att det är omöjligt att visa positivt om ingen varit med någon annan.
    Det GÅR INTE att få klamydia genom att gå på en offentlig toalett... hihi..

Någon utav TS och hennes man har varit otrogen, så är det bara.
    Men kanske ska man låta TS och hennes underbara-trogna-man leva i den falska sanningen som de tycks ha inbringat varandra?
    Kanske är de lyckligare då?

• Anonym (Lusk!)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2011-03-14 18:31:33 följande:
    Ojdå..
    Har läst igenom ganska mycket här och det lönar inte sig med att förklara för TS att det är omöjligt att visa positivt om ingen varit med någon annan.
    Det GÅR INTE att få klamydia genom att gå på en offentlig toalett... hihi..

Någon utav TS och hennes man har varit otrogen, så är det bara.
    Men kanske ska man låta TS och hennes underbara-trogna-man leva i den falska sanningen som de tycks ha inbringat varandra?
    Kanske är de lyckligare då?
    Har du missat ALLA inlägg om att flera varit med om att det visat fel?
  • Ulrica80
    Anonym (Lusk!) skrev 2011-03-14 18:38:15 följande:
    Har du missat ALLA inlägg om att flera varit med om att det visat fel?
    Det finns ingen som fått klamydia bara så där.
  • Nati

Jaha det händer en del när man inte hinner läsa in. så jag fattat rätt, Nu återstår alltså
    1. Om TS andra prov är negativt så var det ett första felprov( hon har ju inte kurerat sig)
    2. Om TS andra prov är positivt och hon har kalmydia men inte mannen, då blir det knivigare då återstår

a: Han har haft klamydia och hunnit kurera sig  men smittat TS och lurar TS
    b. Klamydia smittar på något annat sätt som TS fått det för hon har ju INTE varit sexuellt aktiv med någon annan

Vad säger ni har jag tolkat rätt?

• Anonym
    Nati skrev 2011-03-14 18:41:45 följande:
    Jaha det händer en del när man inte hinner läsa in. så jag fattat rätt, Nu återstår alltså
    1. Om TS andra prov är negativt så var det ett första felprov( hon har ju inte kurerat sig)
    2. Om TS andra prov är positivt och hon har kalmydia men inte mannen, då blir det knivigare då återstår

a: Han har haft klamydia och hunnit kurera sig  men smittat TS och lurar TS
    b. Klamydia smittar på något annat sätt som TS fått det för hon har ju INTE varit sexuellt aktiv med någon annan

Vad säger ni har jag tolkat rätt?
    2c. hon har haft sex med någon annan.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!