• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • P i x i e

TS - Jag hoppas verkligen det är så att de har förväxlat ditt prov.
    Men enligt vården är du just nu bärare av klamydia till ett nytt prov bevisat motsatsen, tyvärr.
    Människor här på FL kan vara hårda, men jag tror många bara vill att du skall vara förberädd på vad det innebär om det inte är fel på provet.

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Anonym (.......)
    Anonym skrev 2011-03-10 12:59:19 följande:

TS

Min man kom till mig för ett tag sedan och sa att han hade klamydia. Jag ställde honom mot väggen men han nekar till otrohet. Jag tror honom!!!! Vi har varit tillsammans i snart 14 år och jag vet att hans samvete inte skulle klara av att hålla tyst. Jag fick också testa mig och den första analysen visade pos. Men det kom aldrig längre än så, det var fel och jag hade inte fått det. Läkaren sa till både min man och mig att man inte ska ta förgivet att det handlar om otrohet. Det kan ligga latent LÄNGE!!! Vid närmare eftertanke kom min man på att han hade haft det strax innan vi träffades. Det räkte med att han glömde en tablett på den pencillinkuren så kom det tillbaka 14 år senare. STÅ PÅ DIG; JAG ÄR PÅ SIN SIDA!!!!!!!

men om din man hadde det innan ni träffades och han fick pencelin för det och hadde kvar det pga ett missat piller så hadde det visat sig på efter kontrollen man gör 6-8 veckor efter avslutad kur... att din man vart smittad i 14 år och du inte fått de låter inte rimligt heller för tjejer smittas lättare

till ts jag hoppas för din skull att provet visar fel lycka till
  • Emmelie84
    Anonym (.......) skrev 2011-03-11 10:02:06 följande:
    men om din man hadde det innan ni träffades och han fick pencelin för det och hadde kvar det pga ett missat piller så hadde det visat sig på efter kontrollen man gör 6-8 veckor efter avslutad kur... att din man vart smittad i 14 år och du inte fått de låter inte rimligt heller för tjejer smittas lättare

Alla kvinnor behöver inte smittas lätt.
  • Anonym (hmmmmmm)

Välkommen till verkligheten och sluta blunda. Hmmmmmmmm du är väl inte någon tonåring eller? Du vet väl hur man får Klamydia hallå....... Din man har varit med en annan.  sen även om är gifta skyddar det inte mot något...

• Butikslager
    Anonym (.......) skrev 2011-03-11 10:02:06 följande:

Ingen jag vet har behövt göra kontroll efter avslutad kur?
  • elmadumle

Man bör efter avslutad behandling göra ett nytt prov för att säkerställa att klamydian är borta, det händer att man måste ta en kur till av medicinen. så förklarade de på mvc när min dotter hade klamydia.

• Ellaria

Har foljt traden fran borjan och den skrammer mig natt fruktansvart. Jag ar 22 ar och jag har stenkoll pa hur varenda konssjukdom smittar, det borde val for fan vara ett krav for att knulla overhuvudtaget. Ursakta, men att vuxna manniskor inte har koll pa sana har grejer forvanar mig mer an att vuxna manniskor inte kan stava eller skilja pa dem/de och honom/han.

Till TS: var det inte idag du skulle fa dina nya provsvar tillbaka? Var testet positivt, ar det darfor du inte skrivit resultaten?

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Anonym
    Ellaria skrev 2011-03-11 13:04:04 följande:
    Har foljt traden fran borjan och den skrammer mig natt fruktansvart. Jag ar 22 ar och jag har stenkoll pa hur varenda konssjukdom smittar, det borde val for fan vara ett krav for att knulla overhuvudtaget. Ursakta, men att vuxna manniskor inte har koll pa sana har grejer forvanar mig mer an att vuxna manniskor inte kan stava eller skilja pa dem/de och honom/han.

Till TS: var det inte idag du skulle fa dina nya provsvar tillbaka? Var testet positivt, ar det darfor du inte skrivit resultaten?
    Nej, jag har redan sagt att jag ska svara när jag vet, och det var i början på nästa vecka de trodde det skulle vara klart.
  • PeeGee
    Ellaria skrev 2011-03-11 13:04:04 följande:

Jag är ledsen att göra dig besviken, men bara för att man uppnått en viss ålder betyder det inte att man lyckats bli vuxen. Och även människor som på de flesta sätt som räknas faktiskt är ordentligt vuxna, gissar och bluffar sig fram.

Jag minns själv hur chockerande det var när jag insåg detta: vuxna människor har ingen jävla aning heller. De gör så gott de kan och hoppas på det bästa. Först inser man att ens föräldrar inte riktigt är experter på livet. Sen inser man plötsligt att folk med handen på avtryckarna här i världen inte heller med nödvändighet är rationella eller ansvarstagande. Sen fattar man att läkare, lärare och piloter också bara är människor som gör så gott de kan och hoppas på det bästa.

Först får man lite svindel och ont i magen. Sen vänjer man sig. Jag blir 37 i Augusti. Jag har fortfarande ingen aning. Jag gör så gott jag kan och hoppas på det bästa.
  • Anonym (falskt positivt)
    Anonym skrev 2011-03-10 22:15:00 följande:
    Nej, vi är inte religiösa. Han är bara gammaldags. Han har inte haft sex med någon innan, inte ens nästan. Han hade aldrig varit nära en naken kvinna tidigare.
    Du då? Har du grovhånglat med någon innan din man t ex? Ömsesidig onani? Haft oralsex?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!