• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Nati
    Anonym skrev 2011-03-14 18:44:07 följande:
    2c. hon har haft sex med någon annan.
    Ja  men det kan ju hon själv utesluta och ha svaret på därför tog jag inte med det
  • Anonym (skruv)
    Anonym skrev 2011-03-14 18:44:07 följande:
    2c. hon har haft sex med någon annan.
    Tror nog att 2b och 2c tar ut varandra.
  • Hillbillie

Det låter som en bra sammanfattning. Möjligen 2c; mannen har fortfarande klamydia men mörkar provsvaret. (Det skulle också förklara varför det kom så fort). fast det kanske är en variant av 2a.....

• Nati

bra, då är jag med i händelserna. Så för att allt ska få ett"Happy End" och vara frid och fröjd för TS och vi i tråden är det bara EN sak som gäller TS 2:a prov ska vara negativt!

Är det positivt så finns bara två saker att göra
    1. Be att få se mannens provsvar via sjukvården( det är i såfall skumt)
    2. Kontakta världens medicinska experter på hur Klamydia kan smitta, då hon fått det (ensam i förhållandet)  på något annat sätt eftersomj INGEN varit sexuellt otrogen

Time Will Tell

• Mr x

TS

Skulle du kunna berätta hur din sambo/man fick reda på att han var negativ?

Det är säkert olika hur man meddelar, där jag bor så säger dom att om du inte hört av oss på 2 veckor så är du ok.

Om det är pos så ringer dom alltså INOM 2 veckor.

Så innan 2 veckor passerat så går det egentligen inte veta något, har du lust att svara på det och varför din man visste bara inom några dagar?

• MatsAtari
    Mr x skrev 2011-03-14 16:55:13 följande:
    Du TS

Din kille testade sig alltdå torsdag eftermiddag efter jobbet....och han har redan fått svar på det.....

Var du själv med när han fick svaret?
    Eller har du möjlighet att ringa och kolla hans negativa provsvar?

Det verkar väldigt snabbt svar....tom mycket snabbare än ditt ungefär mindre än 2 dygns tid om man räknar bort helg för då jobbas det ju inte.....på samma ort dessutom....

Lycka till!
    Tors eftermiddag, det var ju intressant.
    De flesta sjukhus har sina tider att testa sånt på just morgonen.
  • vap
    MatsAtari skrev 2011-03-14 21:19:08 följande:
    Tors eftermiddag, det var ju intressant.
    De flesta sjukhus har sina tider att testa sånt på just morgonen.
    njae lab har öppet oftast hela dagen. prover skickas inte förrän på em ev dagen efter
  • MatsAtari
    78Johanna skrev 2011-03-14 18:22:54 följande:
    Ts, be att få se detta skriftligt... Och som jag skrev väldigt tidigt i tråden när han vägrade göra ett test, då gav du honom möjlighet att snabbt gå och testa sig i smyg för att sedan snabbt äta en kur antibiotika och taaaadaaa sedan vara "heelt ren""""
    Skriftligt resultat kan du glömma att få.
    Sjukhuset lämnar aldrig ut resultat annat än till den testade och vill man ha provsvaren på papper så brukar man få betala 300kr eller patientavgift (Också 300kr.)
  • Anonym (siga)

Varför skulle hans prov prioteras innan hnnes?? De e h´ju ändå hon som är gravid :S

• MatsAtari
    vap skrev 2011-03-14 21:21:05 följande:
    njae lab har öppet oftast hela dagen. prover skickas inte förrän på em ev dagen efter
    Ja, men drop-in tiderna är nästan alltid på morgnarna.
    Själva testlabbet är öppet hela dagen men de tar oftast bara emot patienter på drop-in tiderna.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!