• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • envärkandebarnlängtan
    Silje02 skrev 2011-03-09 15:36:44 följande:
    Ok, du har inte varit sexuellt utnyttjad. Summan av kardemumman: Det var inte klamydia du hade som 12-åring. Då har vi rätt ut den saken.
    Nää, för du var ju verkligen där och du har ju verkligen läst min journal. Dra något gamalt över dig.
  • MammaG
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 15:41:33 följande:
    Men det där är ju det eviga frågan - Hur uppstod livet? Vet du det blir många vetenskapsmän och filisofer glada. Men inte var det i urinröret på en kvinna pga dålig hygien eller överväxt av andra bakterier. Klamydia har ju funnits i århundraden.
    Hade jag vetat det så hade jag inte ställt frågan, uppenbarligen. Men jag inbillar mig att det borde vara lättare att spåra baketerier än mer "avancerat" liv.

Håller tummarna för att testet är fel i allafall, ts
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:42:39 följande:
    Ett försök att skona mig mot vad?
    UVI och blödningsproblemen började när jag var 11 och jag testade positivt när jag var 12. Jag hade absolut inte haft någon som helst form av sexuellt umgänge.
    Jag är 1000% säker på att jag aldrig har blivit utsatt för övergrepp eller liknande. Tvärsäker.
    Det kna inte vairt kalmydia du testade positivt för.
  • Anonym (Nejnej...)
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:42:39 följande:
    Ett försök att skona mig mot vad?
    UVI och blödningsproblemen började när jag var 11 och jag testade positivt när jag var 12. Jag hade absolut inte haft någon som helst form av sexuellt umgänge.
    Jag är 1000% säker på att jag aldrig har blivit utsatt för övergrepp eller liknande. Tvärsäker.

För att skona dig mot vetskapen att blivit utnyttjad. Tror iochförsig inte att de gör så.. Men kanske i Tyskland? För du kan omöjligt ha fått det på annat sätt om du inte idkat sex. Det finns ju barn som blir utnyttjade i väldigt ung ålder - du har väl inget minne från när du var 1-2?

Du hade ju din journal - vad står det i den? Står det inte något om hur du kan tänkas ha fått den? För om en läkare skriver att den bara uppkommit - då har han missat en del lektioner i skolan.

Varför besökte du flera läkare?
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:44:45 följande:
    Nää, för du var ju verkligen där och du har ju verkligen läst min journal. Dra något gamalt över dig.
    Klamydia smittas via SEX (anal-, vaginal och oralsex), det uppkommer inte ur tomma intet som du påstår! Det är helt och hållet fel.  Vad är det du inte vill förstå?
  • envärkandebarnlängtan
    Silje02 skrev 2011-03-09 15:45:38 följande:
    Det kna inte vairt kalmydia du testade positivt för.
    Nä, precis. Det var inte klamydia. Chlamydia trachomatis är den rätta benämningen då det är vad som står i journalen.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:44:45 följande:
    Din journal har inte ett skit med det att göra. Oavsett vad din journal säger så smittas klamydia via sex och inget annat.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:47:08 följande:
    Nä, precis. Det var inte klamydia. Chlamydia trachomatis är den rätta benämningen då det är vad som står i journalen.
    Chlamydia trachomatis ÄR klamydia.
  • Silje02

Chlamydia trachomatis ÄR klamydia och en sexuellt överförbarn sjukdom.

• Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:47:08 följande:
    Det där är ju som att säga att oralsex är inte sex.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!