• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Pillis4
    Kya skrev 2011-03-09 16:33:26 följande:
    det kan du inte veta. risken är stor att du har det. som alla andra sexuellt aktiva människor.
    jag har inte kondylom. håll koll på din egen anal istället!
  • Anonym (var?)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:29:46 följande:
    barnmorskan testade mig för alla könsjukdomar när jag va på mvc eftersom jag e gravid. hade ingen könssjukdom.
    jag har också testat mig mot "alla" flera gånger men det visade sig att just kondylom ingår inte i alla
    de har aldrig testat mig för kondylom när jag frågade om det, de bara säger-skriver att jag är helt frisk. har papper på det. men HPV test ingår inte i "alla" .
  • Kya
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:33:49 följande:
    mvc gör automatiskt tester på könssjukdomar på inskrivningen. just för att man ska bota snabbast möjligt så inte forstret tar skada eller får sjukdomen
    ja? men inte kondylom, eftersom det enbart är möjligt om/när du får vårtor.
    F och L, mina stjärnor :)
  • HonSomVet
    mvc gör automatiskt tester på könssjukdomar på inskrivningen. just för att man ska bota snabbast möjligt så inte forstret tar skada eller får sjukdomen
    Men man KAN INTE testa en människa för kondylom!! Alltså KAN det hända att en gravid kvinna får ett utbrott av kondylom inför förlossningen. Kanske så få vårtor så hon inte ens märker det och då kan det smitta barnet.

Man kan inte testa ALLA könssjukdomar på inskrivningen, fast det vore ju underbart om det gick!
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:29:17 följande:
    Kan ju ha varit så att din kille hade fått positivt och på så viss smittat dig (kan liga latent) men inte vill erkänna det...
    Hade han fått det innan vi blev tillsammans så hade han erkänt det, det är jag övertygad om. Men om han varit otrogen och testat positivt så är det klart att han förmodligen inte vill erkänna det.
    Men vi levde och lever så himla tätt inpå varandra så samtidigt så vore det en konst för honom att lyckas ta medicin mot klamydia utan att jag märkte det. Men självklart finns ju möjligheten.

Ja ja... Vi e inne på vårt elfte år tillsammans och vårt andra barn så jag har lagt det där bakom mig.
  • Anonym

Ja han var hos en kompis, sluta påstå att han varit otrogen! Hur kan folk sitta och vara så elaka!? Jag lever INTE i förnekelse!

• Silje02
    Men inte kondylon
  • Kya
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:34:28 följande:
    jag har inte kondylom. håll koll på din egen anal istället!
    hahaha vad söt du är. kondylom sprids inte via analsex. det sprids via ALL sex! det är tom möjligt att ha det i svalget, om man har otur. men oftast sitter det i underlivet och/eller analen.
    du kan som sagt mkt väl ha kondylom. varför ta det så hårt?
    F och L, mina stjärnor :)
  • Pillis4
    HonSomVet skrev 2011-03-09 16:35:05 följande:
    Men man KAN INTE testa en människa för kondylom!! Alltså KAN det hända att en gravid kvinna får ett utbrott av kondylom inför förlossningen. Kanske så få vårtor så hon inte ens märker det och då kan det smitta barnet.

Man kan inte testa ALLA könssjukdomar på inskrivningen, fast det vore ju underbart om det gick!
    ne me nhar man kondylom kan man ändå inte göra nåt eftersom det är kroniskt. så då får bebisen troligtvis det också... plus alla man har sex med

förstår inte vart denna diskussionen ska leda till?
  • Anonym (Nejnej...)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:29:46 följande:
    barnmorskan testade mig för alla könsjukdomar när jag va på mvc eftersom jag e gravid. hade ingen könssjukdom.
    Man testar inte för kondylom. Hon testade dig för det vanliga - klamydia evt gonorré och mycoplasma. Dessa är bakterier. Kondylom orsakas av virus - HPV nr 6 & 11 - och dem kan inte odlas fram i ett labb och därför testar man inte för dessa. Diagnosen fås via klinik - att man ser vårtorna. Du kan bära på viruset utan att ha vårtor.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!