• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • envärkandebarnlängtan
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 15:46:32 följande:
    För att skona dig mot vetskapen att blivit utnyttjad. Tror iochförsig inte att de gör så.. Men kanske i Tyskland? För du kan omöjligt ha fått det på annat sätt om du inte idkat sex. Det finns ju barn som blir utnyttjade i väldigt ung ålder - du har väl inget minne från när du var 1-2?

Du hade ju din journal - vad står det i den? Står det inte något om hur du kan tänkas ha fått den? För om en läkare skriver att den bara uppkommit - då har han missat en del lektioner i skolan.

Varför besökte du flera läkare?
    Från 2 års ålder har jag väldigt tydliga minnen. Då fick jag flytta till ett flickinternat.
    OM jag hade blivit smittad av klamydia innan 2 års ålder så hade det garanterat uppvisat någon form av symptom. Det hade inte kommit hux flux vid 11-12 års ålder.

I journalen står det inte mer än att jag har blivit diagnostiserad med Chlamydia Trachomatis. Uppkomst troligtvis spontan eller dålig underlivshygien.

Detta var i mitten av 80- talet då man precis hade börjat diagnostisera klamydia på allvar. Att jag hade en svårbehandlad uvi sedan ca 1 år tillbaka och svåra blödningsrubbningar var orsaken till varför jag fick träffa flera olika gyn. 
  • Anonym (Nejnej...)
    MammaG skrev 2011-03-09 15:44:57 följande:
    Hade jag vetat det så hade jag inte ställt frågan, uppenbarligen. Men jag inbillar mig att det borde vara lättare att spåra baketerier än mer "avancerat" liv.

Håller tummarna för att testet är fel i allafall, ts
    Oj, det var mer bara menat generelt. Om man visste det liksom. Inget illa menat. Synd att du tog det så.

Tror det är rätt svårt att spåra uppkomsten av klamydia tillbaka till xxx-talet. Likaså är det nog samma svårighet att spåra ur vilka encelliga varelser vi uppkom från. Vilka encelliga organismer är våra förfädrar?

Vem vet - klamydia kanske fanns för 3.6 miljarder år sedan när det bara fanns encelliga organismer på jorden?
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:52:51 följande:
    Från 2 års ålder har jag väldigt tydliga minnen. Då fick jag flytta till ett flickinternat.
    OM jag hade blivit smittad av klamydia innan 2 års ålder så hade det garanterat uppvisat någon form av symptom. Det hade inte kommit hux flux vid 11-12 års ålder.

I journalen står det inte mer än att jag har blivit diagnostiserad med Chlamydia Trachomatis. Uppkomst troligtvis spontan eller dålig underlivshygien.

Detta var i mitten av 80- talet då man precis hade börjat diagnostisera klamydia på allvar. Att jag hade en svårbehandlad uvi sedan ca 1 år tillbaka och svåra blödningsrubbningar var orsaken till varför jag fick träffa flera olika gyn. 
    Du fick helt enkelt fel diagnos. Chlamydia trachomatis (klamydia) uppstår inte spontant eller av dplig underlivshygien utan är en sexuellt överförbar sjukdom.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:53:45 följande:
    Hade du haft alla hjärnceller på plats hade du fattat att jag var ironisk!
    Men tanke på att du sitter och säger en massa osanningar så tar jag det säkra före det osäkra och rättar dig.
  • envärkandebarnlängtan
    Silje02 skrev 2011-03-09 15:54:59 följande:
    Du fick helt enkelt fel diagnos. Chlamydia trachomatis (klamydia) uppstår inte spontant eller av dplig underlivshygien utan är en sexuellt överförbar sjukdom.
    Hur kommer det sig då att TVÅ test visade positivt och att efter avslutad behandling var testet negativt?
  • varfördåför

du ahr aldrig blivit sövd vid tex operation? (det har man inga minnen från)
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Anonym (jisses)

Typiskt att såna här trådar ska spåra ut i en diskussion om huruvida någon (som inte är TS eller hennes pojkvän) haft klamydia eller inte... Vad spelar det för roll? Står det klamydia i en journal så var det mest troligt klamydia, eller så har läkaren diagnostiserat fel för sisådär en 27 år sedan.
     Men vilken skillnad gör det för TS??

Jag tror tyvärr som många andra att TS man har varit otrogen på ett eller annat sätt, alternativt haft "nästan sex" med närkontakt med någon annas genitala delar eller oralsex t.ex.

Var är du TS, hur går det för dig/er, pratat mer med din man sen han åkte iväg i vrede för att sova hos en kompis?

• Lady Gaga

Forskningen går ju framåt och på 80-talet kanske man var av den uppfattniningen att Klamydia kunde uppstå pga bristande underlivshygien. Obestämd
    Silence! I KEEL you!
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:55:57 följande:
    Hur kommer det sig då att TVÅ test visade positivt och att efter avslutad behandling var testet negativt?
    För att den bakterien du hade gav utslag på ett kalmydia test. Att det visade negativit efter avslutat kur visar bara att du blev fri från bakterien. Att det var ett klamydiatest det gav utslag på säger inte att det VAR klamydia.
  • såffan
    Silje02 skrev 2011-03-09 15:54:59 följande:
    men klamydia liksom andra könssjukdommar måste ju ha uppståt på någotsätt, den första som hade klamydia någonsin kan ju inte ha blivit smittad
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!