• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:34:28 följande:
    jag har inte kondylom. håll koll på din egen anal istället!
    Men att du visade negativit när det som du säger testa kondylon beror ju på att du inte hade några blåsor/vårtor (som sitter i slidan). Du kan mycket väl ha kondylon iallafall.
  • Anonym (var?)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:32:40 följande:
    och jag har definitivt inte kondylom
    jag läste att just symtomlös HPV kan ge cancer. man kan inte säga något definitivt om man inte ser testet på HPV i handen
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 16:35:34 följande:
    Ja han var hos en kompis, sluta påstå att han varit otrogen! Hur kan folk sitta och vara så elaka!? Jag lever INTE i förnekelse!
    Jag hoppas att testet visat fel! Det kan hända.. Håller tummarna.
  • HonSomVet
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:36:41 följande:
    ne me nhar man kondylom kan man ändå inte göra nåt eftersom det är kroniskt. så då får bebisen troligtvis det också... plus alla man har sex med

förstår inte vart denna diskussionen ska leda till?
    Nej? För kondylom smittar inte alltid om det ligger latent i kroppen? Det smittar väl en tid innan vårtorna bryter ut + när man har dem. Men man smittar inte alls ALLTID om man bär på kondylomviruset. Dvs bebisen behöver inte alls smittas.
  • Kya
    HonSomVet skrev 2011-03-09 16:35:05 följande:
    Men man KAN INTE testa en människa för kondylom!! Alltså KAN det hända att en gravid kvinna får ett utbrott av kondylom inför förlossningen. Kanske så få vårtor så hon inte ens märker det och då kan det smitta barnet.

Man kan inte testa ALLA könssjukdomar på inskrivningen, fast det vore ju underbart om det gick!
    man kan ha en massa vårtor inuti slidan enbart, och vet man inte om det så blir det inga provtagningar på det heller. och så kommer barnet ut den vägen....
    F och L, mina stjärnor :)
  • Silje02
    Ja han var hos en kompis, sluta påstå att han varit otrogen! Hur kan folk sitta och vara så elaka!? Jag lever INTE i förnekelse!
    För att klamydia smittas via sexuella aktivitetern.
  • Silje02
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:36:41 följande:
    ne me nhar man kondylom kan man ändå inte göra nåt eftersom det är kroniskt. så då får bebisen troligtvis det också... plus alla man har sex med

förstår inte vart denna diskussionen ska leda till?
    Inte om man skyddar sig och medicineras mot det.
  • Pillis4
    men om han inte varit otrogen... hur har ni fått klamydia då?
    vi är inte elaka, bara säger det mest logiska. starta inte en tråd om du inte tåler att höra sanningen.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:38:07 följande:
    För att klamydia smittas via sexuella aktivitetern.
    Testet visar fel, jag vet det, det kan inte vara något annat. Jag känner min man, han skulle aldrig vara otrogen.
  • Silje02
    Anonym (var?) skrev 2011-03-09 16:37:39 följande:
    jag läste att just symtomlös HPV kan ge cancer. man kan inte säga något definitivt om man inte ser testet på HPV i handen
    HPV kan inte ge cancer med det kan utvekclas till bla livmordehalscancer
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!