• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Nejnej...)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:33:49 följande:
    mvc gör automatiskt tester på könssjukdomar på inskrivningen. just för att man ska bota snabbast möjligt så inte forstret tar skada eller får sjukdomen
    Kondylom kan du inte bota. Du kan ta bort vårtorna med laser, kräm eller frysning - men viruset har du kvar i kroppen om din kropp inte själv bekämpar det till slut. Om den inte gör det kan du få tillbaka vårtor när du får nedsatt immunförsvar - som tex graviditet.
  • Kya
    Anonym skrev 2011-03-09 16:39:12 följande:
    Testet visar fel, jag vet det, det kan inte vara något annat. Jag känner min man, han skulle aldrig vara otrogen.
    du kan inte vara 100% säker på det. du kan försöka intala dig det, såklart. men gör ett till test. jag hoppas det visar negativt, men risken är stor att du har det om du fått ett positivt test.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Pillis4
    Testet visar fel, jag vet det, det kan inte vara något annat. Jag känner min man, han skulle aldrig vara otrogen.
    hör du inte själv hur dumt det låter?
  • Silje02
    Vi kan ju alltid hålla tummarna. Men din man ska testas iallafall.
  • Anonym

Man kan till och med få kondylom i ögat. Det hände en gynekolog som tog bort vårtor på en patient utan att bära skyddsglasögon. Han blev blind på det ögat. Kondylom kan fastna på alla typer av slemhinnor.

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:41:17 följande:
    Vi kan ju alltid hålla tummarna. Men din man ska testas iallafall.
    Det ska han inte förens jag testat igen.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:41:24 följande:
    Man kan till och med få kondylom i ögat. Det hände en gynekolog som tog bort vårtor på en patient utan att bära skyddsglasögon. Han blev blind på det ögat. Kondylom kan fastna på alla typer av slemhinnor.
    Samma med klamydia.
  • Kya
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:38:43 följande:
    Inte om man skyddar sig och medicineras mot det.
    hur medicineras man mot det? såvitt jag vet, kan man enbart ta bort vårtorna om man besväras mkt av dom. men viruset är fortfarande kvar i kroppen.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:41:16 följande:
    hör du inte själv hur dumt det låter?
    Vad får du ut av att vara elak? Vem av oss är det som känner min man?
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:42:22 följande:
    Det ska han inte förens jag testat igen.
    Jo, eftersom det är lag på att ens partner testas om man själv fått positivt. Eller är du rätt för att hans ska visa positivt?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!