• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:47:36 följande:
    Ja om du har det vet jag inte, men jag vet att jag inte har det vad du än säger. Han kommer hem från jobbet snart, så vi ska prata mer då.
    Forfrande enl testet har du det.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:46:46 följande:
    Enl testet har du det och det räcker för att alla dina parntersn (din man i detta fallet) ska testas omgående.
    Han tänker iaf inte testa sig förens jag gjort om testet.
  • Anonym (Nejnej...)

Den mänskliga faktorn kan spela in faktiskt. Barnmorskan kan ha förväxlat ditt prov med en annans. Eller skrivit fel personnummer på rören när de skickats iväg. Sånt kan hända. Gör det inte särskilt ofta, men får ABSOLUT inte hända.

Jag fick en kallelse till Psykiatrisk Akut Team förra året. Där stod det att de hade fått en remiss från min vårdcentral den och den dagen. Den dagen hade jag varit där för att frysa bort en fotvårta (usch) och på något sätt hade sekreteraren förväxlat mig och denna patients personnummer. Blev flyförbannad när jag såg kallelsen men alla kan göra fel och nu är mitt namn strykt från Psyks register (hoppas jag iallafall!)

• Joppelina

Alltså testa i onödan? Det är liksom lag på det. Ett positivt test anmäls direkt och smittspårningen hör av sej. Hur länge efter testet är nog beroende på deras arbetsbörda.

• MatsAtari
    Anonym skrev 2011-03-09 16:45:42 följande:
    OM man har det ja, men jag har det inte. Ska in i morgon och testa igen. Han kommer inte testa i onödan precis.
    Ja, det är ju jävligt ansträngande att pissa i en muggCool
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:48:48 följande:
    Han tänker iaf inte testa sig förens jag gjort om testet.
    Han kommer få testa sig oavsett om du gör om testet eller inte. Det är inte du eller han som bestämmer det utna han kommer att bli kallad till ett test så småningom.
  • Anonym
    MatsAtari skrev 2011-03-09 16:50:50 följande:
    Ja, det är ju jävligt ansträngande att pissa i en muggCool
    Han tänker oavsett inte ta ledigt från jobbet för att göra ett meningslöst test, det finns inget att hitta!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 16:46:31 följande:
    Nej, men jag känner honom så pass att jag vet att han aldrig skulle vara otrogen.
    För att vara krass - tror du inte att 99% av de kvinnor vars män är otrogna resonerar precis som du? Det är väl ingen som resonerar att "Jo - jag är ihop med den här mannen, men känner honom dåligt och tror att han kan vara otrogen"

Jag hoppas att verkligen att de förväxlat proverna! Men eftersom din man reagerar som han gör - han litar ju inte på dig - så borde du ta en funderare på hur rent hans samvete är. Men håller tummarna!
  • Anonym (aha)

Om han var säker på att han absolut inte hade varit otrogen hade han väl gärna följa med och testat?

• Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:52:00 följande:
    Han tänker oavsett inte ta ledigt från jobbet för att göra ett meningslöst test, det finns inget att hitta!
    Men snälla! Det är inget meningslöst test. Du vet inte vad hans test kommer att visa. Det är lag på att alla ens pratner testas oavsett vad du vill eller inte. Det är inte varken du eller han som bestömmer om han ska testas.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!