Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Den mänskliga faktorn kan spela in faktiskt. Barnmorskan kan ha förväxlat ditt prov med en annans. Eller skrivit fel personnummer på rören när de skickats iväg. Sånt kan hända. Gör det inte särskilt ofta, men får ABSOLUT inte hända.
Jag fick en kallelse till Psykiatrisk Akut Team förra året. Där stod det att de hade fått en remiss från min vårdcentral den och den dagen. Den dagen hade jag varit där för att frysa bort en fotvårta (usch) och på något sätt hade sekreteraren förväxlat mig och denna patients personnummer. Blev flyförbannad när jag såg kallelsen men alla kan göra fel och nu är mitt namn strykt från Psyks register (hoppas jag iallafall!)
Alltså testa i onödan? Det är liksom lag på det. Ett positivt test anmäls direkt och smittspårningen hör av sej. Hur länge efter testet är nog beroende på deras arbetsbörda.

Om han var säker på att han absolut inte hade varit otrogen hade han väl gärna följa med och testat?