Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
TS hur är det möjligt att du så blint litar på din man?
Jag är själv sambo med en underbar man som jag älskar över allt annat och litar på, men jag skulle aldrig i hela mitt liv säga att jag vet till 100% att han aldrig har varit otrogen. Sådant kan man inte veta. Såvida man inte satt mannen på lögndetektor varje kväll han kommer hem...
Hur väl du än känner någon kan du inte veta hans innersta tankar och hemligheter. Sådant som bara finns i hans hjärna och aldrig sagts rakt ut.
Han bör testa sig, klamydia kan göra honom steril, han behöver inte ha symtom för att ha blivit smittad. och eftersom du har det och ni bevisligen legat med varandra bör han ju testa sig för sin egen skull. eventuell misstro och otrohet får ni diskutera, men testa sig bör han verkligen. och du är skyldig enligt lag att uppge sexpartners för smittspårning.
Om man inte testar sig eller gör som sjukvårdspersonalen har sagt kan man drabbas av så kallade tvångsåtgärder. Det innebär till exempel att man kan bli hämtad av polis om man vägrar att testa sig. Och en person som fortsätter att ha oskyddat sex trots att han eller hon är smittad av en allmänfarlig sjukdom kan isoleras på sjukhus.
jag känner med min man men jag kan inte säga till 100% att han aldrig skulle vara otrogen. Jag kan inte ens säga om mig själv att jag aldrig skulle vara otrogen. Sådant vet man inte förren det händer.