• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Det kan absolut hända att testet har blandats ihop och att du inte har det, men oavsett vad är det som är så svårt för din man att ta ett test iallfall?

• Joppelina

Till mej ringde smittspårningen 3 dagar efter positivt svar.   Detta prov tog jag för att jag blev kallad.

Jag hade en månad innan fått ett negativ svar på klamydia på min årliga gynkontroll.

Tjejen jag snackade med på smittspårningen sa det är vanligare att ett negativt test
    var missvisande än att ett positivt skulle visa sej vara negativt.

• GrodanHopp

Men TS, de finns ju hemma test man kan göra. Finns bla på Apoteket. Då behöver han inte ta ledigt.

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:07:09 följande:
    Det kan absolut hända att testet har blandats ihop och att du inte har det, men oavsett vad är det som är så svårt för din man att ta ett test iallfall?
    För att han tycker det är förnedrande och inget han tänker ta ledigt för. Och jag förstår det, jag tycker också det är oerhört kränkande.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 17:06:54 följande:
    Men ett negativt EFTER måste ju ändå räknas! Då har de ju gjort fel med förra!
    Vad är det du inte fattar? Ett positivt test innebär alltid att man enl lag är skyldig att uppge sina sexpartners, oavsett om testet skulle vara felaktkt.
  • Anonym

Han måste testa sig.

Testet visar att du har det och du får behandling. Han måste få behandling annars smittar ni varandra hela tiden.

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:08:53 följande:
    Vad är det du inte fattar? Ett positivt test innebär alltid att man enl lag är skyldig att uppge sina sexpartners, oavsett om testet skulle vara felaktkt.
    Hur kan man vara det? Det är inte ens logiskt. Varför kolla upp en massa andra när man inte ens kunnat smitta nån?
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 17:08:03 följande:
    För att han tycker det är förnedrande och inget han tänker ta ledigt för. Och jag förstår det, jag tycker också det är oerhört kränkande.
    Men då köper han/ni ett test på apoteket. Sedan kan jag inte fatta hur man kan tycka att det är förnedrande att ta ett test för en sjukdom som faktiskt kan göra en man steril.
  • varfördåför

mannen borde ju få göra det via mvc, det måste ju ligga i allas intresse att få det kollat och medicinerat?

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 17:09:42 följande:
    Hur kan man vara det? Det är inte ens logiskt. Varför kolla upp en massa andra när man inte ens kunnat smitta nån?
    De kollar upp dina sexpartners, efterosm du bara har haft sex med din man så kollar de upp honom.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!