• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 17:14:55 följande:
    gjorde ni lögnditektors test?
  • duvetmia
    Anonym skrev 2011-03-09 17:08:03 följande:
    För att han tycker det är förnedrande och inget han tänker ta ledigt för. Och jag förstår det, jag tycker också det är oerhört kränkande.
    Vadå kränkande?! Med den där inställningen är ni uppenbarligen inte redo att ha sex alls. Ni borde käka er kur (om nu nästa också blir positivt) och sedan leva i celibat tills ni har växt upp. Och vill han inte ta ledigt får han väl göra det på lunchen? Det här är viktiga grejer!
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:13:30 följande:
    GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
  • Pillis4
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:13:30 följande:
    GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.

klamydia ÄR EN KÖNSSJUKDOM som man får via sexuell kontakt oavsett vad ni vill inse! jag har haft det 2 gånger. ena gången skyllde mitt ex på toasitsen på jobbet... sköterskan skrattade rätt ut när jag sa hans ursäkt. det är inte möjligt att få klamydia på det sättet. det visade sig att han varit med andra tjejer sen... givetvis.

och om ts man vägrar göra ett test--- ja det bevisar ju bara att han har nåt att dölja.. självklart har han klamydia om ts har det. och han är enligt svensk lag SKYLDIG att testa sig och få vård samt uppge alla sina sexpartners.

• Anonym (Nejnej...)
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 17:16:00 följande:
    Mardrömsscemario: det krävs sex för att få klamydia. Vetenskapligt bevisat. Något annat alternativ finns inte.
    Låt dem leva i sin bubbla. =) De kanske hade besök av en smittad, tredje part en kväll?
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:17:37 följande:
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
    Men vad hade läkaren för förklaring? Hade ni haft partners innan så är det ju inget konstigt då det kan ligga latent.

• Anonym (Mardrömsscenario)
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 17:16:00 följande:
    Mardrömsscemario: det krävs sex för att få klamydia. Vetenskapligt bevisat. Något annat alternativ finns inte.
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:17:37 följande:
    Jag är singel men har haft förhållande med män som är gifta/sambos. Deras kvinnor trodde precis som du.
  • Anonym (Nejnej...)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:18:18 följande:

klamydia ÄR EN KÖNSSJUKDOM som man får via sexuell kontakt oavsett vad ni vill inse! jag har haft det 2 gånger. ena gången skyllde mitt ex på toasitsen på jobbet... sköterskan skrattade rätt ut när jag sa hans ursäkt. det är inte möjligt att få klamydia på det sättet. det visade sig att han varit med andra tjejer sen... givetvis.

och om ts man vägrar göra ett test--- ja det bevisar ju bara att han har nåt att dölja.. självklart har han klamydia om ts har det. och han är enligt svensk lag SKYLDIG att testa sig och få vård samt uppge alla sina sexpartners.

Precis min åsikt!
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:19:50 följande:
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    Studier på det tack!
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!