• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Mardrömsscenario)

TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:10:33 följande:
    De kollar upp dina sexpartners, efterosm du bara har haft sex med din man så kollar de upp honom.
    Är det anonymt? Vem det är som är smittospridaren? Vill inte att mitt namn ska sparas i en massa sånt här.
  • Joppelina

Att vägra ta ett test låter tyvärr inte direkt bra som ursäkt. 
    Litar ni på varandra till 100% så borde ni gå och ta provet samtidigt.

• Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej
    GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 17:12:02 följande:
    Är det anonymt? Vem det är som är smittospridaren? Vill inte att mitt namn ska sparas i en massa sånt här.
    Det kan se anonymnt ja. Antingen så tar du kontakt med dina sexpartners (din man i fallet) eller så gör läkaren det via smittspårning.
  • 78Johanna

Men ts! Fattar du inte att du nu genom att låta honom slippa undan ett bevakat test ger honom möjligheten att snabbt som sjutton boka in ett snabb test på annan klinik anonymt och snabbt ta en antibiotikakur för att sedan när du får svar på ditt andra positiva test vara "vit som snö" och skylla allt på dig! Sorry men han har tyvärr varit otrogen mot dig... Ett klart bevis på en skyldig person är att de brusar upp och går i motangrepp som i ert fall där han vände det till att DU måste varit otrogen och i panik stormade ut och sov borta...

• Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    gjorde ni lögnditektors test?
  • GrodanHopp

Mardrömsscemario: det krävs sex för att få klamydia. Vetenskapligt bevisat. Något annat alternativ finns inte.

• AndreaSvan

Vad roligt det är att det finns människor som litar på sina partners mer än vad de litar på vetenskapen och sådant som finns bevisat från många håll och kanter.

• Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 17:12:02 följande:
    Det kommer ju alltid stå i din journal att du har haft klamydia, men det är bara läkare som ser det och de har inget speciellt intresse av det heller. Du kommer inte stämplas.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!