Jag har ett bonus barn med den mest otroligt underbara riktigt mörk/guld-röda färg (avundsjuk), han har dock haft jobbigt med det och blir retad i skolan! VEt inte alls varför men det verkar hänga kvar lite, alltså det är ju kankse högst 1 person per klass om ens det som är rödhårig. Det innebär ju att en rödhårig person plötsligt blir egen och speciell till utseendet! Vilket borde vara ytterst positivt egentligen.. MEN, barn är elaka ofta, och människor trångsynta!! Såå tråkigt med sånt där tycker jag....
Själv fick jag en son med mörkt hår när han föddes, som ljusnade och har skiftat i rött hans första månader, jag blev oxå lite "retad" med att han blir nog rödhårig ändå! Med ett skratt som avslut! Nästan som att man ska hoppas på att man verkligen inte får rödhåriga ungar!! Nu har han övergått till helt blont hår. JAg tycker röd hårfärg är fint! Min mamma är hårfrisör och önskade mig rödhårig för allt i världen :)
Alla får sluta vara så dömande och bittra! Tänk vad underbart det är med lite positiv energi och folk som gör en gald!!