Var en glad och stolt mamma till din rödhårige lille son! Jag är själv rödhårig och jag hoppades in i det sista att jag skulle få ett rödhårigt barn, men ut kom världens lintott "suck" ha ha:)
Nog blev jag lite retad någon gång som barn, men det är verkligen inget jag har mått dåligt över. Min bror som hade glasögon blev mer retad.
Jag begriper faktiskt inte att man fortfarande idag 2011 tycker att rödhåriga är "skrämmande" med tanke på hur blandad världen är. Folk klär sig hur som helst, färgar håret i all världens kulörer, tatuerar sig, är bögar och lesbianer, hyllar satanism, eller lyssnar på Britney Spears. Vissa är smala och andra är tjocka, vissa har oturen att födas funktionshindrade och andra glider genom livet på ett bananskal. Men att vara rödhårig, det är verkligen annorlunda och knepigt...*stöön*.
Varför kan människor inte bara få vara som dom är?
Ibland blir jag så ledsen över att människor är så oerhört elaka mot varandra, även mot små barn. Det är för jävligt!
Jag fick också höra många konstiga uttlåtande när jag var gravid och folk var nästan helt uppslukade över hurvida barnet skulle bli rödhårigt eller inte. Jättemärkligt...
För det är ju verkligen det största bekymmret här i världen, om mitt barn blir rödhårigt eller inte...
Folk dör i krig, barn blir sexuellt utnyttjade och djur lider, men stackars mig som är rödhårig. Jaja...
Och sen det här med solen som många människor hakar upp sig på. Herregud..vi är inte vampyrer, vi brinner alltså inte upp om vi är vakna dagtid och får solens strålar på oss. Vi får smörja in oss , ja, och kanske inte ligga och pressa precis runt lunchtid (vilket är jävligt korkat även om man nu "tål" solen), men nog kan vi åka på semester till Thailand om vi vill. Jösses...
Och om man vill fuska lite så kan man köpa Doves brun-utan-sol-bodylotion, funkar kalasbra, så slipper vi skrämma folk när vi anländer till stranden :)
Det positiva för alla oss rödtottar, det är att vi lättare tar upp D-vitamin pga att vår hud är så ljus, så vi kommer alltså att vara lyckligare vintertid, drabbas mindre av benskörhet, diabetes, cancer och andra tråkigheter och därmed förhoppningsvis leva längre! Kalas!