Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Nej man måste inte som tur är. Har fått flera kallelser men skjuter upp det. Gjorde när min mamma fick cancer och det borde inte ha hänt nåt sen dess.
Du kan hoppa över men jag rekommenderar inte.. Det är p.g.a. cellprov min mamma kanske lever idag.. Hon hade cystor på äggstockarna och det upptäcktes vid cellprovet.. Hon fick sen operera bort både livmoder och äggstockar.. Som tur var, så var det ofarliga cystor, men kunde säkert utvecklats om det inte hade upptäckts.
Du behöver inte gå, jag har aldrig gått fast jag är 31 nu... borde naturligtvis ha gjort det men två gånger när kallelsen kommit har jag varit gravid, och de andra gångerna har det inte passat. har ringt och fått uppgifter om nya tider men sen har det runnit ut i sanden. Men nästa gång ska jag gå!! Hur ofta får man kallelse? Nån som vet?
Just det vart tredje år är det under en viss ålder och sen efter det vart femte.