Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Var det inte det som en engelsk Big brother tjej drabbades av och sedan dog? Vi ska vara glada att vi i sverige kallas så ofta och jag tycker du ska gå. Den engelska tjejen var under 30 år så vem som helst kan drabbas
Nej du måste inte men tycker du inte det kan va skönt att veta så allt är ok? Hittar de förändringar så kan man motverka cancer i god tid.
Klart att man kan skit i att gå fart varför man skiter i en av de bästa livförsäkringar man har som kvinna förstår jag inte. 90 % av alla kvinnor som fått livmoderhalscancer representeras av de 10 % av befolkningen som inte går på sina cellprover.
Personligen tycker jag att man är extremt dum som riskerar att i långa loppet få cancer när man så enkelt kan hålla det borta.