Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Nåväl, ni gör såklart som ni vill. Förstår bara inte hur man vågar.. min mamma gör dom inte heller & det gör mig irriterad.
TS, hur skulle nån kunna tvinga dig till det?? Det är något som man bör göra för sin egen skull. Du gör ju knappast läkaren en tjänst genom att ta provet.
Men jag har läst att man inte kan få det om man bara varit med en..?
Är inget tvång men ett nödvändigt ont! Tror ingen härinne tycker att det är roligt med cellprovtagning men jag gör det ändå. Den lilla stund det tar att ta provet är helt klart värt det. Man bör gå och ta ett cellprov om det nu inte är så att du är oskuld.
Som sagt du är inte tvingad att gå dit. Det är ditt egna val....
Men jag har varit med om en laserbehandling för att det fanns cellföränringar i min livmodern.
Jag var då nersövd under hela processen.
Nu efteråt är jag glad att jag kom på mitt första besök och de fick syn på det i tid.
Nu flera år senare är har det läkts bra, men upp till några år fick jag ta prover 2 ggr om året.