Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Hör och nu: jo, det är jag visst säker på.
Har du ingen familj?
Inga barn?
Om du inte har det så tycker jag att det är helt okej att hoppa över den bra hjälp som finns att få eftersom det bara är du som drabbas.
Men om du därimot har familj, framför allt om du har barn så är det din skyldighet att jobba bort din rädsla. Även om du avstår från just regelbundna hälsoundersökningar så kan du hamna i en akut situation och det är mycket svårare än du kan föreställa dig!
Detta kan jag säga eftersom jag har en svår fobi OCH hamnat i akuta situationer.
Det är jättesvårt eftersom båda valen är exakt lika svåra.
Men jag har fokucerat på barnen och vårdpersonalen har fått några slag och sparkar innan du lyckas söva mig.
EMDR är snabb behandling i tid. EN händelse är avklarad på 1-2 timmar. Har man fler händelser tar det några gånger till.
Och det hjälper! En helt fantastisk metod iallafall jag är väldigt överaskad av då jag trodde jag var obotlig.
Kan säga att även viss särskilld blåslagen personal också varit förvånade ...
Jag har heller aldrig varit hos gyn, trots prev.medel och barnafödande. Förlossning räknar jag inte som gyn.