Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Jag gick inte förrän knappt ett år efter kallelsen kom första gången (25 i mitt landsting), de skickad eut "dags att boka tid" istället för en färidg tid. När provsvaren kom hade jag mycket svåra cellförändringar och remitterades vidare för konisering. Kan gräma mig själv att jag kunde fått kännedom om det 10 månader tididgare genom att boka en tid dirket liksom om jag bott i ett landsting som påbörjar screeningen vid 23 istället för 25.
Nu har de senaste efterkontrollerna sett bra ut och jag ska nu gå en gång per år för kontroll. Tacksam för att det finns ett system som övervakar detta. Man måste naturligtvis inte gå, men det är ju definitivt en billig livförsäkring.
Jag röker inte och har aldrig gjort, samt bara varit med en.. Jag vet ännu inte hur jag ska göra, har några veckor (3) på mig att bestämma mig..
har själv haft cellförändringar, som försvann av sig självt efter förlossningen. De testade mig när jag var ganska långt gången i grav. Inga problem.
Jag går så fort jag får kallelse. Det räddar liv!
Jobba med din rädsla och gå! Du kommer tacka dig själv när du gjort det
Stor kram till dig!
Fick kallelse när jag var gravid förut, gick inte.
Fick kallelse efter men gick inte.
Nu har jag gått o hade som tur var inga förändringar.
Man behöver väl inte om man inte vill?