Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Bästa TS!
Jag hade frågat en barnmorska som vet om nu inte din egen ger ett korrekt svar!
Innan jag skrev detta så ringde jag faktiskt förlossningen på orten där jag bor och kollade och de sa, att om det är en sådan kallelse som brukar komma till alla och att du inte fått den för att du haft något problem tidigare, så kan du med gott samvete vänta tills efter förlossningen! Jag ber dig av hela mitt hjärta att inte ta fasta på all skrämselpropaganda som vissa skriver härinne. Som mamma o mormor blir jag väldigt ledsen hur vissa skriver INNAN de tänker. Ta inte de elaka kommentarerna till dig, utan kolla upp det igen och sen gör du som du känner själv. Jag hade OM jag varit i ditt ställe frågat någon barnmorskemottagning eller gynekolog om de kan garantera dig att det är ok! Visst tycker jag so många skriver att man ska ta hand om sin kropp och du väntar något underbart så fråga en expet på det området och INTE härinne.
Detta skriver jag från mitt hjärta och pekar inte ut någon, men tycker inte om när någon skrämmer upp nån!
Till sist många kramar och LYCKA till med allt!