Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Gynekologfobi! Såg nu när jag läste lite mer att det var längesen du var med om detta. Så förhoppningsvis är läkaren pensionerad och man har lite bättre rutiner.
Och visst är det bra att gå på kontroller etc, fast jag tycker nog både TS och gynekologfobi är värda respekt för att ni gör som ni själva tycker. Och verkar ha klarat av era förlossningar bra.
Och blivit just respekterade av de barnmorskor ni mötte då.
Jag personligen tycker nog att det är viktigare att gå på sin känsla och respektera sig själv än att följa rutiner, hur bra de än är i grundtanken.
Förmodligen skyddar konsekvent användning av cervixpessar mot cellförändringar för övrigt, bara att ingen vill forska på det.
Finns massor med pengar i blandade. RFSU t ex lever på sin kondomförsäljning och vacciner är mycket lönsamma.... Och fler än TS och hennes man borde minska på antal sexpartners. Men som sagt det är politiskt inkorrekt och sexualfientligt med en sån åsikt. Jag menar inte att man ska låta bli att ha sex när man verkligen vill, med den man vill. Men det sker en massa fullständigt meningslös sex helt i onödan, och det VET alla.
Heja TS