• Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • linjes

Skulle jag inte ha gått med på,inte en sportslig

• En Åsa

Haha, det är verkligen inte rimligt! Fatta va många paket det blir på en månad! Vi har likadant på dotterns dagis, att vi lämnar blöjor, men de har även låneblöjor.

• snappi81

Oj min lilla som har blöjor på dagis gör knappt åt ett paket i månaden! Finns inte en chans att det ska gå åt så många! Hade aldrig accepterat detta, ta upp det igen annars får ni ta det med områdeschefen. Ni ska inte betala dom övriga barnens blöjor...

Linus 070808 Lucas 090707
  • NadiaMi

Detdär låter helt absurt...
    Det är absolut inte rimligt att ett barn som är på dagis 15 timmar i veckan gör av med över 100 blöjor på en och samma vecka.

Personalen borde tjata lite mer på de andra föräldrarna istället för att be just ER köpa fler blöjor.

• N1an

På vårt dagis hade varje barn en blöjhög. De höll stenkoll vilket jag uppskattade.

I ditt fall hade jag pratat med förskolechefen om de upprepades.

• Fyra barnsmamma

jag hade skickat med de antal blöjer du tror det går på dessa tre timmar i sonens väska jag hade inte acepterat detta...... och se till varje dag istället stå på dig blöjer är ju inte biligt precis idag....

• Anonym (blöjan)
    En Åsa skrev 2011-04-14 16:26:43 följande:
    Haha, det är verkligen inte rimligt! Fatta va många paket det blir på en månad! Vi har likadant på dotterns dagis, att vi lämnar blöjor, men de har även låneblöjor.
    Ja klart vi ska lämna blöjor till vårt barn och klart att andra får lov att ta av oss om deras skulle ta slut. Jag kräver inte millimeterrättvisa.- Men allvarligt...52 blöjor på 6 timmar....tänk då när han ska börja gå 7 timmar om dagen det är ju mer än ett paket varje dag. Det blir en hel del pengar. 
  • Villimey

Det skulle jag verkligen inte gått med på, dem får be dem barns vars föräldrar inte har köpt blöjor den här månaden köpa istället. Sen ringa till chefen och be hen se över rutinen så att persobnalen har koll på vems blöjor dem använder.

• Anonym (hysterisk)

Skulle aldrig gå med på det..Jag skulle rentav bli riktigt förbannad.. Så gör man inte..
    1 paket varannan vecka låter mer rimligt för mig.. Prata klarspråk med dom och få stopp på detta genast annars blir du utnyttjad..

• Freksta

Lägg ner så många du tror att han använder på tre timmar i hans ryggsäck varje gång han är där.
    Då kan de ju inte gå och ta av han till andra för då har ju inte han några.
    Har ej barn men hade blivit grymt irriterad med att få betala alla barns blöjor, blir ganska mycket pengar.

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??