• Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:47:48 följande:
    Dom kör samma sak på vårt dagis. Jag har inte köpt en enda blöja på fyra månader Skrattande Går ju "låna" av dom andra ungarna. Sparar rätt gott med pengar som man kan ha roligare för.

Ett tips är att "glömma" eller "inte haft tid att handla" varje dag så ska du se att saken löser sig själv! Dom har slutat fråga oss nu.
    Det var ju fyndigt tänkt. Varför inte sluta betala dagisavgiften också? Åh, just det, jag glömde.. Det drabbar ju en själv, då är det ju otänkbart!
  • lokisse
    Jennie med ie skrev 2011-04-14 20:47:31 följande:
    Ja precis. När jag jobbade på en förskola där man inte behövde ta med sig egna var det många föräldrar som var missnöjda med sorten, men vi kunde liksom inte välja utan fick köpa de vi hade avtal på... det missnöjet slipper man nu.
    japp ett evigt klagande och puslande med olika privata blöjor och krämer. där jag jobbade gick dom över till tygblöjor. funkade kalas
    Nej det tror jag inte!
  • Anonym
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:49:16 följande:
    Det var ju fyndigt tänkt. Varför inte sluta betala dagisavgiften också? Åh, just det, jag glömde.. Det drabbar ju en själv, då är det ju otänkbart!
    Ja, om du förstod resonemanget själv förstår jag inte varför du tryckte på "Posta inlägget"....
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:50:50 följande:
    Ja, om du förstod resonemanget själv förstår jag inte varför du tryckte på "Posta inlägget"....
    Jaha, du förstod inte... Nej, vad kan man egentligen begära av en anarkist.
  • Niveaa

Tycker det låter skumt att de blev arg..
    Ni kan inte stå för alla blöjor.
    vet att jag sagt till då min dotter började komma hem i fel blöjor 3 dar i sträck.
    Tyckte inte det kändes rätt mot den stackarn som betalade blöjorna.
    Och det skedde ändring på en gång.
    Tycker de andra föräldrarna borde ha reagerat,

• lokisse
    Anonym skrev 2011-04-14 20:47:48 följande:
    Dom kör samma sak på vårt dagis. Jag har inte köpt en enda blöja på fyra månader Skrattande Går ju "låna" av dom andra ungarna. Sparar rätt gott med pengar som man kan ha roligare för.

Ett tips är att "glömma" eller "inte haft tid att handla" varje dag så ska du se att saken löser sig själv! Dom har slutat fråga oss nu.
    vet ett dagis som hade samma problem. dom slutade ta pa barnen som glömt blöjor. med ett par ombyten per dag och efter att barnen kissat ner sig ett par ganger i bilen(om man gar fran dagis utan blöja) brukade det funka bättre.
    Nej det tror jag inte!
  • Anonym

fyfan vad ruttet!
    här har vi folk som erkänner också att de snålar av andra.

fattar inte dagis,eller kommunen att det systemet ej funkar?
    vad pinsamt. tur att vår kommun inte är så snåla...gosh

• Anonym
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:51:56 följande:
    Jaha, du förstod inte... Nej, vad kan man egentligen begära av en anarkist.
    Haha anarkist, jag är blå in i själen.
  • smarran1

Kan bara instämma m andra här som tycker att du inte ska ta m några blöjor på ett bra tag, iaf en månad. Så här kan man inte hålla på! Tala med fskchefen imorgon och säg att ni kan inte försörja hela avd m blöjor.
    Dåligt att de blev sur på dig, men antagligen skäms personalen.
    Den snälla varianten är förstås att lämna 2-3 blöjor på hyllan varje morgon, men när de betett sig så fräckt mot dig så är det kanske bra att sätta ner foten ordenligt!
    Berätta hur det går sen! 

• Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:54:51 följande:
    fyfan vad ruttet!
    här har vi folk som erkänner också att de snålar av andra.

fattar inte dagis,eller kommunen att det systemet ej funkar?
    vad pinsamt. tur att vår kommun inte är så snåla...gosh
    Eller hur. Jag är utfattig, men inte fan snor jag blöjor av andra för det. Jag köper egna åt mina barn och det är väl en självklarhet att man ska göra det.

Nån måtta på hänsynslösheten får väl ändå finnas. Den stackars förälder som kämpar och sliter för att få några kronor över till blöjpaket ska bli bestulen på dagis av någon som skulle kunna köpa 15 paket? Fyfan vad ruttet. Det är väl därför hon måste vara anonym.
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??