• Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • trolletsmamma

på sonen dagis har de namn på blöjplatser där de lägger dem och även på blöjpåsarna skriver dom vems påsen tillhör och när DOm är slut då får vi en lapp på hyllan att blöjor är slut men det kan vara upp i 2 veckor innan de blöjorna tar slut.

• ingensignatur

Lämna med några blöjor (kanske en för lite:P) varje dag tills de fattar att du inte ska köpa 100 blöjor i veckan, verkar ju hur puckat som helst att de ens har mage att be dig 2 ggr på samma vecka^^

• Anonym

För våra barn räcker 1 pkt blöjor 1 HEL månad så de där är skitsnack.. visst alla abra är olika men inte fAAN gör dem 2an 15 ggr / dag om dem inte e sjuka dvs..  dem borde skämas!!

• Anonym (blöjan)

Ja alltså visserligen är jag glad om de är noga med att byta blöja men jag vet att min son inte behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar och jag kan aldrig tänka mig att de byter på alla barn så ofta. Det skulle bli 624 blöjbyte på två dagar och alltså över 200 blöjbyte per personal på den avdelningen. Det är inte rimligt. 

• Anonym

Självklart ska inte ni köpa blöjor till alla barn är ju totalt orimligt. De utnyttjar ju er och att ni är nya. Säg ifrån på skarpen och funkar inte det så prata med förskolechefen/rektorn. Förresten i många kommuner ska de kunna söka bidrag för att själva kunna bekosta barnens blöjor oavsett om det är kommunalt eller privat, ring barnomsorgschefen på kommunen och fråga hur det är där ni bor.

• En Åsa
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:29:42 följande:
    Ja klart vi ska lämna blöjor till vårt barn och klart att andra får lov att ta av oss om deras skulle ta slut. Jag kräver inte millimeterrättvisa.- Men allvarligt...52 blöjor på 6 timmar....tänk då när han ska börja gå 7 timmar om dagen det är ju mer än ett paket varje dag. Det blir en hel del pengar. 
    Nu citerade du nog fel person. Jag håller ju redan med dig.
  • Anonym (blöjan)
    ingensignatur skrev 2011-04-14 16:32:22 följande:

Lämna med några blöjor (kanske en för lite:P) varje dag tills de fattar att du inte ska köpa 100 blöjor i veckan, verkar ju hur puckat som helst att de ens har mage att be dig 2 ggr på samma vecka^^

Ja jag är alltså allvarlig med att det är onormalt. Om han behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar är det väl rimligt av mig att be att de skriver ner tidpunkterna så att jag kan gå till en doktor och utreda hans hälsa? En ettåring kan inte producera så mycket restprodukter utan att vara sjuk. 
  • Mariohn

Jag byter blöja på min sextonmånadering här hemma ca 4 ggr på en hel dag. På morgonen när jag plockar upp honom klockan 09. Sedan sticker vi iväg ut och busar och leker. Jag byter på honom när vi kommer hem och han ska äta lunch vid 13. Sedan sover han till 16. Då byter jag igen. Sedan är det middag och dusch. Efter det är han naken eller något och får sista blöjan vid 21. Det räcker gott och väl. 

• kamomillmilla

Nej jag hade inte accepterat det, alla blöjbarn hade väl med sig sina egna blöjor? Är dom så noga med att berätta för er när era blöjor börjar ta slut bör dom ju göra det med de andra föräldrarna som också har blöjbarn. Men sen är jag också en sån person som hatar när man säger en sak och gör en annan.. Tål det verkligen inte.
    Som det verkar nu så står du för ditt barns blöjor och en hel dröse med ungar till..

• Anonym
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:34:40 följande:
    Ja alltså visserligen är jag glad om de är noga med att byta blöja men jag vet att min son inte behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar och jag kan aldrig tänka mig att de byter på alla barn så ofta. Det skulle bli 624 blöjbyte på två dagar och alltså över 200 blöjbyte per personal på den avdelningen. Det är inte rimligt. 
    Och ett blöjbyte var sjunde minut för ditt barn... Jisses! Hur kan de tro att du ska gå på det?!
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??