• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Gröngölingen

Man kan ju också undra var den omvända disskussionen finns?

"Flickor som blir tvingade av sina föräldrar att bära byxor, flickan riskerar att bli homosexuell osv."

• hedersknyffel
    Gröngölingen skrev 2011-04-29 23:39:27 följande:
    Man kan ju också undra var den omvända disskussionen finns?

"Flickor som blir tvingade av sina föräldrar att bära byxor, flickan riskerar att bli homosexuell osv."
    Själv ser jag det som en "möjlighet" och låter mitt barn gå med vad som helst (bara det är märkeskläder!).
  • Gröngölingen
    Anonym skrev 2011-04-29 22:48:36 följande:
    Pojkar har INTE klänningar o man klär dem inte i en helt rosa outfit och man målar inte deras naglar................ pojkar e pojkar. När de blir äldre kan de bestämma helt o hållet själva hur de vill se ut!
    Det kan de väl om man har målat deras tånaglar också(?) eller försvinner möjligheten att bestämma själv när han blir äldre i takt med att man kommer till sista tånageln(?)
  • Gröngölingen
    hedersknyffel skrev 2011-04-29 23:44:32 följande:
    Själv ser jag det som en "möjlighet" och låter mitt barn gå med vad som helst (bara det är märkeskläder!).
    Uppfattar inte riktigt vad du menar med inlägget? :)
  • Driftwood
    Gröngölingen skrev 2011-04-29 23:32:19 följande:

dessutom skulle jag vilja säga att klädesplagget klänning och klädesplagget BH inte direkt går att jämföra, eftersom BH är något man bär pga dess funktion. BH=Bysthållare, Vad har klänningen för funktion rent praktiskt?

Man varför skulle bara vissa få ha BH bara för att det har funktion? Det är ju ingen som hänger upp sig på att jeans har gylf.

Det är klart att alla kan ha BH om man vill det. Det är väl ingen som hindrar sina barn att ha BH, det är ju bara ett klädesplagg.
  • Anonym (Big no no!!)

Jaha men då ska jag låta mina barn gå i stringtrosor också, det bär ju bara ett plagg... något av det dummaste jag någonsin hört!!Kräks

• hedersknyffel
    Gröngölingen skrev 2011-04-29 23:47:49 följande:
    Uppfattar inte riktigt vad du menar med inlägget? :)
    Klänning eller kalsonger; bara det är rätt märke så är det ok, oavsett sk "kön"
  • trollbottom
    Anonym (Transa heter det) skrev 2011-04-29 23:23:51 följande:
    Alltså, när barnen är små är det inte viktigt huruvida de är pojkar eller flickor. De är barn! De ska behandlas som barn! De ska kläs som barn!
    Ja, absolut och kläder är kläder åt barn inte åt ett kön. Färger är färger. Absolut.

Det var mer en kommentar till de som anser att de ska få välja själva när de blir äldre. Min son började välja kläder själv strax innan han var två år.
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Gröngölingen
    Driftwood skrev 2011-04-29 23:49:17 följande:
    Man varför skulle bara vissa få ha BH bara för att det har funktion? Det är ju ingen som hänger upp sig på att jeans har gylf.

Det är klart att alla kan ha BH om man vill det. Det är väl ingen som hindrar sina barn att ha BH, det är ju bara ett klädesplagg.
    Ja, nu menade jag ju inte att det bara är kvinnor som får bära bh, vilket jag antar att du syftar på. jag menar bara att det är två klädesplagg som inte går att jämföras mellan varandra som många i denna tråd gjort. Vem som helst får bära BH för mig egentligen. Även om jag själv inte kommer introducera det för mina egna barn förrens jag ser att de är i behov av en. men det är jag!

Sen kan jag kanske anses inskränkt som antog att just BH var ett sådant plagg som man bara använde sig av om man var i behov av det, jag erkänner detta isåfall... (kan ju bero på att jag pesonligen tycker det är ett rätt så obekvämt plagg som jag enbart bär för att slippa smärtan i ryggen jag får av att inte bära BH)
  • n00bmamman
    Driftwood skrev 2011-04-29 23:49:17 följande:

Fast... jeans har väl gylf för att de ska gå att öppna? Jag kan i varje fall inte dra ner mina jeans utan att öppna gylfen först.  
    Everyone is entitled to my opinion. onewaycommunication.tumblr.com
Svar på tråden Klär pojken i kläning