• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Gröngölingen
    hedersknyffel skrev 2011-04-30 00:06:25 följande:
    Klänning eller kalsonger; bara det är rätt märke så är det ok, oavsett sk "kön"
    Vad kläderna har för märke skiter jag blankt i, vad nu det har med ämnet att göra, försöker du provocera?
  • Fille88

Hmm...tycker att det är lite konstigt att en pojke går runt i klänning,,eller vad vet jag , kanske mer normalt nu än förr??

Men asså det är ju okej att tjejer går runt i kill-kläder men det är icke okej att killar går runt i tjej-kläder, det vet ju vem som helst?

Eller ok och ok,,,jag kan ej sitta och säga vad som är rätt och fel men det är så våran samhäller ser ut allså,,pojkar är pojkar och flickor är flickor.

• Driftwood
    n00bmamman skrev 2011-04-30 00:13:48 följande:
    Fast... jeans har väl gylf för att de ska gå att öppna? Jag kan i varje fall inte dra ner mina jeans utan att öppna gylfen först.  
    Känns det bättre för dig om gylfen inte endast används för att ta ut snorren igenom?

Kan inte se att det har någon betydelse. 
  • n00bmamman
    Driftwood skrev 2011-04-30 00:24:26 följande:
    Känns det bättre för dig om gylfen inte endast används för att ta ut snorren igenom?

Kan inte se att det har någon betydelse. 
    Jag kan inte se att ditt inlägg om gylf har någon betydelse för diskussionen, och nu fick jag det bekräftat. Tack för det. 
    Everyone is entitled to my opinion. onewaycommunication.tumblr.com
  • Driftwood
    n00bmamman skrev 2011-04-30 00:25:55 följande:
    Jag kan inte se att ditt inlägg om gylf har någon betydelse för diskussionen, och nu fick jag det bekräftat. Tack för det. 
    Gylfen är väldigt praktisk om man har en snopp. Men det skall ju inte hindra kvinnor från att ha gylf, förstår du nu?
  • kristinah

min pojke väljer helst rosa, han älskar hello kitty och klackskor, gärna guldiga, Han har haft kjol och klänning på dagis flera gånger.
    Varför ska jag säga nej till honom när jag inte gör det när hens systrar vill ha samma kläder?

Han älskar också traktorer och helikoptrar och bilar och att spela fotboll och bandy - precis som sina systrar....

Äldsta dottern var prinsesstokig och rosagalen som 3-4-5åring. Nu är hennes favoritfärger blått och rött och grönt och hon vill helst ha jeans och tröja.
    Snart är de tonåringar och då gäller väl svart.

Varför ska man hindra barn att välja färg och klädesplagg så länge det inte skadar barnet? Jag tror att samhället är påväg att bli allt mer accepterande. Men det går långsamt. alldelels för långsamt

• Gröngölingen
    Fille88 skrev 2011-04-30 00:23:57 följande:
    Hmm...tycker att det är lite konstigt att en pojke går runt i klänning,,eller vad vet jag , kanske mer normalt nu än förr??

Men asså det är ju okej att tjejer går runt i kill-kläder men det är icke okej att killar går runt i tjej-kläder, det vet ju vem som helst?

Eller ok och ok,,,jag kan ej sitta och säga vad som är rätt och fel men det är så våran samhäller ser ut allså,,pojkar är pojkar och flickor är flickor.
    Det föreligger en maktstruktur bakom det att många tycker det är okej att tjejer bär "killkläder" men inte omvänt. Tjejer får indirekt högre status ju mer de efterliknar män, medans killar sänker sin status genom att efterlikna kvinnor. Detta i och med att normativiteten i vårt samhälle är en vit, heterosexuell man. (gärna medelålders i blå kostym Flört)
  • hedersknyffel
    Gröngölingen skrev 2011-04-30 00:21:26 följande:
    Vad kläderna har för märke skiter jag blankt i, vad nu det har med ämnet att göra, försöker du provocera?
    Blir du provocerad? mina barn bär kjolar och hammare (vet, lite farligt) och allt är märkeskläder....
  • Anonym

gröngölingen - medelåldersmän i blå kostym är inte min kopp te

• Gröngölingen
    Driftwood skrev 2011-04-30 00:29:02 följande:
    Gylfen är väldigt praktisk om man har en snopp. Men det skall ju inte hindra kvinnor från att ha gylf, förstår du nu?
    Den är väldigt praktisk om man har snippa ocksåSkrattande
Svar på tråden Klär pojken i kläning