• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym

Jag ska nog fr o m nu socanmäla varenda föräldrapar som klär sina barn i könstypiska kläder, Jag tänker då särskilt på de stackars pojkar som aldrig får ha färger såsom lila och rosa och som aldrig får uppleva tjusningen med glitter, blommor, fjärilar och nagelllack. Jag tänker även på de småflickor som begränsas i sitt lekande av ömtåliga material och vars axlar exponeras för solen då de går i klänningar och linnen med supertunna axelband.

• Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:46:06 följande:
    Precis. jag skulle bli vansinnig av att nån rutade in mig i ett fack och bestämde hur jag skulle bete mig och när utifrån mitt kön. Det är diskriminering när det gäller vuxna, men när det gäller barn kallas det helt plötsligt för uppfostran?
    Ja, uppfostran är samma sak som diskriminering.
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:11:34 följande:
    Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar
    Han kommer vara en kille.  Oavsett vilka kläder han bär.
  • Anonym

Jag saknar att kunna sätta känslan "Är du totalt galen och extremt inskränkt, människa?".

• Anonym (Big no no!!)

Idag ska jag sätta på min son string och ett par nätstrumpbyxor.. det ville han ha så det är klart han ska få ha det då, jag kan ju kränka honom annars!!

• Tankgirrrl
    Anonym skrev 2011-04-30 09:52:44 följande:
    Jag ska nog fr o m nu socanmäla varenda föräldrapar som klär sina barn i könstypiska kläder, Jag tänker då särskilt på de stackars pojkar som aldrig får ha färger såsom lila och rosa och som aldrig får uppleva tjusningen med glitter, blommor, fjärilar och nagelllack. Jag tänker även på de småflickor som begränsas i sitt lekande av ömtåliga material och vars axlar exponeras för solen då de går i klänningar och linnen med supertunna axelband.

Jag 'är på!
  • Tankgirrrl
    Anonym skrev 2011-04-30 09:55:19 följande:
    Jag saknar att kunna sätta känslan "Är du totalt galen och extremt inskränkt, människa?".
    Ja det vore nåt!
  • Tankgirrrl
    Driftwood skrev 2011-04-30 09:53:32 följande:
    Ja, uppfostran är samma sak som diskriminering.
    I det här fallet absolut! Sorgligt!  
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:42:56 följande:
    Men herregud,  Inom den hårda konkurrensen idag är det de KREATIVA och ANNORLUNDA som sticker ut, de med bra självkänsla och mod att stå upp för sig själva som går vidare.
    Men kör hårt. Och för jissenamn låt inte barnet ha en fri barndom, det är bättre att han stöps in till en gammal bitter bankman redan när han är tre!
    Varför tror du att han skulle ha en mer fri barndom om jag tvingar på honom klänning och nagellack? Flummare kommer sällan långt. De som pluggar, jobbar hårt och rättar in sig i leden kommer längre. Men fortsätt ni att dagdrömma. McDonalds, FK eller soss väntar på erFlört
  • Anonym

HAR DU RINGT SOC FÖR ATT POJKEN HAR KLÄNNING??? Förvånad

Stackars hans mamma...  

Svar på tråden Klär pojken i kläning