• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • trettioplus
    infragilis skrev 2011-04-30 09:19:22 följande:
    Sitta på kaffe? Låter vått, det.
    Eller knöligt.

Tycker fö. att det vore guld om folk slutade göda myten om konkurrens som en god grund för ett bra samhälle.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • infragilis
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-30 09:24:23 följande:
    Ja han är ju TRANSA! Ska vi klä småbarn som transor? Seriöst...
    Nu talades det om vuxna män, och att chefer aldrig ses i klänning. Claes är beviset för att det inte är sant. Häng med i diskussionen.
  • Anonym (Worldclass)
    trettioplus skrev 2011-04-30 09:26:56 följande:
    Eller knöligt.

Tycker fö. att det vore guld om folk slutade göda myten om konkurrens som en god grund för ett bra samhälle.
    Om det är en god grund kan diskuteras. Men det är så världen ser ut och det kommer inte att förändras.
  • Driftwood
    kristinah skrev 2011-04-30 09:21:06 följande:
    Att det är skillnad på kön är väl absolut bevisat. 
    Nej, enligt genusvetenskapen finns  det inge egentliga kön, de är bara sociala konstruktioner. Det är omöjligt att veta om någon är man eller kvinna, vissa tror att dom vet men dom har fel.
  • Tankgirrrl
    Druid skrev 2011-04-30 08:02:56 följande:
    Jag skulle gissa på att det inte "bara" är en klänning, utan en uppfostran som syftar till att låtsas som att det inte finns någon könstillhörighet. Tycker man att barnen ska fostras så, ja då kan gärna Soc få dyka upp och rätta till saken. Att överföra sin egen förvirrade, ultrafeministiska ideologi till barn så är man en skit.
    Så de som uppfostrar sina barn könsstereotypt, där killar måste dölja sina känslor och tjejer ska kuvas i tidig ålder är inte fel då menar du? Då tycker jag att man är mer skitförälder ÄNom man låter sitt barn växa upp i en friare och mer öppen miljö.
    Men sen finns det alltid skitföräldrar och puckon i omgivningen som är så pass låsta och rädda för förändring som anser det vara fel att barn har klänning.
  • Driftwood
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-30 09:24:23 följande:
    Ska vi klä småbarn som transor? Seriöst...
    Ja. Vi skall även låta barn vara nakna om de vill. Avsaknaden av kläder är också ett sätt att klä sig.
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:40:11 följande:
    där killar måste dölja sina känslor 
    Precis, och det gäller även tjejer. Ingen skall känna sig tvingade att dölja någonting.
  • Tankgirrrl
    Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 09:13:37 följande:

Vill man att sina barn ska kunna konkurrera och lyckas i den globala världsekonomin då följer man de normer som gäller i samhället. Skrivna såväl som oskrivna. Konkurrensen blir hårdare och hårdare!

Jag vill att min son ska bli framgångsrik, gå på de bästa skolorna, få ett bra jobb, träffa en bra partner och bilda familj. En ordentlig man med andra ord. Alltså klär jag honom inte klänning och målar hans naglar.

Ni som drömmer om det könlösa och klasslösa samhället kan fortsätta att klä era söner i klänningar och skicka dom på genusdagis. Det ni kommer att skapa är en grupp identitslösa loosers vars högsta ambition är att sitta på kaffe och röka med sina vänsterfeministiska vänner.

Konkurrensen börjar tidigt. Fatta det nu, dagdrömmare!
    Men herregud,  Inom den hårda konkurrensen idag är det de KREATIVA och ANNORLUNDA som sticker ut, de med bra självkänsla och mod att stå upp för sig själva som går vidare.
    Men kör hårt. Och för jissenamn låt inte barnet ha en fri barndom, det är bättre att han stöps in till en gammal bitter bankman redan när han är tre!
  • Tankgirrrl
    trettioplus skrev 2011-04-30 09:26:56 följande:
    Eller knöligt.

• Tankgirrrl
    Driftwood skrev 2011-04-30 09:42:31 följande:
    Precis, och det gäller även tjejer. Ingen skall känna sig tvingade att dölja någonting.
    Precis. jag skulle bli vansinnig av att nån rutade in mig i ett fack och bestämde hur jag skulle bete mig och när utifrån mitt kön. Det är diskriminering när det gäller vuxna, men när det gäller barn kallas det helt plötsligt för uppfostran?
Svar på tråden Klär pojken i kläning