Maximumtaste skrev 2011-05-07 20:31:40 följande:
Hur känns eran växtvärk? Jag är i v5+0 och har ibland molvärk mitt på livmodern och det kan variera frön höger till vänster sida.. Ibland känns det bara på vänster.. Normalt? Är så orolig att nått är fel.. Typ utomkveds men deg ska väl göra väldigt ont och blöda?
När jag hade utomkveds så blödde jag inget. Jag hade en liten brun flytning en gång, det var allt. Men när jag var i vecka sex så började det göra ont på vänster sida...dock ej samma ställe så jag trodde det var lungt (sedan fick jag förklarat att det berodde på att äggledaren rör på sig), men sedan började jag äta alvedon för att kunna sova. Då borde jag ha åkt in till sjukhuset men man läser ju överallt på nätet på att det kan göra ont att vara gravid så trodde det inte var någon fara. Efter ett par dagar ringde jag och frågade om det verkligen skulle vara så och då fick jag komma in direkt, fick en utskällning av läkare för jag inte åkt in när jag hade behövt ta alvedon för att kunna sova 3 dagar i rad och sedan blev det akut operation.
Så, ja, vad jag lärde mig var att det är ok att det gör ont. Men om man har svårt att sova, sitta, gå, så man känner att man måste ta alvedon för kunna leva normalt. Då är det dags att kontakta sjukhuset.
Hoppas detta gör er något lugnare!