• RaraS

Januaribebis 2012

87Ida: Jag bor i Luleå och har inte kollat upp så mycket själv ännu. Men jag har en vän som går på Hermelinen och kollar när hon har ägglossning med VUL så där vet jag att man kan. De är ju privata så de borde man kunna boka hos. Jag har funderat på att ringa dit för en koll i v 12.... Om inte Hermelinen vill så kan man ringa Hassler också. De är ju privata och jag tror de har gyn. Berätta gärna sedan hur det gått! Själv ska jag till Sunderbyn på koll på torsdag! *nervöst*

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Idag har jag varit på VUL (v 6+4) och ett ett hjärta ticka! Underbart! Och embryot såg verkligen ut som en minibebis med väldigt stort huvud! Man blir ju tårögd när man får se något sådant!

Och på tal om RUL, här i stan har i alla fall två av mina vänner som velat få reda på kön fått det, det senaste året. Själv tror jag avstår, det får bli en överraskning istället!

• RaraS

Nämen, vad säger ni? Blir man mer illamående av multivitamintabletter? Jag äter Apotetets Kvinna och har gjort det sedan augusti utan problem...men då ska jag nog gå över till bara Folsyra-tabletter ett tag. För jag mår inte bra...är så jäkla less på att må dåligt hela tiden, men bara pyret mår bra så kan jag stå ut med det mesta!

7+1 idag! Jippie för det!

• RaraS
    roxylady skrev 2011-05-31 09:26:36 följande:
    Tänkte på en sak angående det här med Ehec bakterien. Man lär ju försöka undvika grönsaker något kanske?Men det är ju bland det sämsta att göra som gravid.. tips på hur man ska få i sig allt detta viktiga som grönsaker har på ett annat sätt??
    Jag går i samma funderingar. I Sverige känner jag mig inte orolig, de flesta som har smittats har ju smittats i Tyskland. Men jag ska åka till Spanien på fredag...körsbärstomater är ju min räddning när jag mår illa. Vet inte om jag kommer våga köpa det där...
  • RaraS

Hej! Jag hinner inte skriva så mycket men ibland så!

Ledsen för alla missfall...jag är glad för varje dag som alla symptomen är kvar. Men illamåendet är riktigt plågsamt! Jag är i vecka 8 nu, och det finns väl de här i tråden som är i vecka 10. Är det någon som illamåendet har börjat lättat för? Eller ni som varit gravida innan, när började det bli bättre för er?

På en del sidor står det ju att det blir bättre vecka 12-13. Men förstår inte hur jag ska stå ut i 4-5 veckor till att må så här.....men bara pyret står ut så! Skönt att det är "kortvecka" både denna vecka och nästa vecka på jobbet i alla fall!

• RaraS
    shadowstorm skrev 2011-06-01 08:24:46 följande:
    nån som fått känsla av vad ni väntar än? med sonen kände jag direkt nu har jag haft ett kön sen dag 1 men samtidigt så känns det nää det är nog en pojke till. för vågar inhte lita på vad jag känner haha
    Haha, när jag fick mitt X i höstas var jag säker på att det var en pojke. Denna gång är jag lika säker på att det är en flicka. Men jag har ju aldrig fått barn så jag har ingen aning om min känsla stämmer! Jag blir lika glad för vilket!
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!) BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog. VUL den 13 juni längtar.
    Välkommen Snösport! Kul med en Luleåbo till här i tråden! ;) Vi får hoppas vi syns på Sunderbyn i Januari!
  • RaraS
    Syoss skrev 2011-06-01 09:59:04 följande:
    Grattis! :)
    Min storebror blir pappa för första gången om 1,5 månad, så det blir jämnåriga kusiner här också. Mamma är eld och lågor över att bli både farmor och mormor inom så kort tid haha.

Roligt! Min svägerska ska ha barn i månadsskiftet oktober/november och vi förhoppningsvis i mitten av januari så om det går vägen blir det jämnåriga kusiner här också!

Men vi har inte berättat ännu för någon av våra föräldrar. Svägerskan berättade redan i vecka 6 men vi har inget behov att berätta så vi väntar tills v 13, ungefär. Men de kommer bli glada! Det blir deras första barnbarn och så kommer de förhoppningsvis få två stycken inom 3 månader!

• RaraS
    Snösport skrev 2011-06-01 10:30:27 följande:
    Men hallå, är det ... visst är det du? Jag och namn...om så så ses vi ju innan Sunderbyn hoppas jag Denna gången ska det gå för oss bägge! Vet en till i Luleå som ligger 2 månader före oss--fikor på stan under mammaledigheten.

Haha! Visst är det jag! (Trodde du förstod redan igår... ;) ) Jodå, många fikor får i hålla tummarna för nästa vår!

Haanky:

Jag har en kompis som såg hjärtat redan i 6+0, och själv såg jag hjärtat ticka och embryot hur tydligen som helst förra veckan i v 6+4, så nog finns det bra möjligheter för dig i v 6+1! Men bli inte orolig om du inte ser, för det kan vara för tidigt!

Svar på tråden Januaribebis 2012