• RaraS

Januaribebis 2012

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Jo, jag och Snösport arbetar i samma område, kanske man säga.

Tack, ni är gulliga! Jag mår fortfarande illa men herregud, kvinnor i världen har det nog värre än så här! Jag hade ju tänkt att vi skulle "kolla in" pyret innan åker, men trodde han inte skulle åka så snabbt. Dessutom måste han arbeta i en annan del av Sverige nästa vecka så han kommer ju inte vara hemma här i Luleå en enda vardag innan han åker utomlands så vi får helt enkelt lita på att pyret mår bra.

Tur vi såg hjärtat slå i v 6+4 annars hade jag varit väldigt orolig!

• RaraS
    Snösport skrev 2011-06-09 09:06:17 följande:
    Japp så e det! Inte samma lokala område utan samma yrkesmässiga område

Jag vet skaffa en agelsound och spela in och mms:a till honom om det går, då blir han säkert superglad och överaskad!!

Västeråsmamman: jag läste om dem igår och det verkar som man helst ska vara i v 12+ för att få in barnets hjärta tydligare. Tror det kan ha att göra med att från v 12 så är barnet helt beroende av moderkakan och sitter kasnke inte så tätt med mammans hjärta som annars ev kan ta överhand. Men goggla!
    Jo...kanske ska beställa en angelsound...
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-09 09:15:09 följande:
    Trist att höra men det ska nog gå bra ska du se! Somrarna går alltid fort så innan du hinner tänka så är han tillbaka. Och tur i oturen att du redan är gravid, tänk om ni inte kunnat försöka på hela sommaren. Tänk vad ledsen du hade varit då. Glad Men jag förstår att det känns jobbigt, helt klart. Kram!

Jo, precis! Så sant, så sant! Ska boka en flygresa och tillbringa i alla fall ett par veckors semester med syster på bästa västkusten! De andra veckorna sparar jag nog till hösten, när han är hemma igen.

Det blir nog bra! Sommaren går nog fort! Hoppas inget tråkigt händer på vägen bara!

• RaraS

Jag vågar knappt säga det, men det känns som jag började bli mer "levande" igår...inte lika DÖDENS trött... Idag är jag i vecka 8+4. Hoppas det går till det bättre nu! Mår fortfarande illa dock, mest på eftermiddagarna/kvällen....

• RaraS

Jag är verkligen mycket piggare idag. v8+4....

F-n vad orolig man blir...jaja, illamåendet finns kvar och brösten är enorma och ömma... Vet inte vad som är bäst, att må piss och vara helt lugn att allt är ok eller känna sig piggare helt plöstligt men oroa sig för missfall istället... Vilken upp och ner-vänd värld man lever....

• RaraS

Jag är så himla sugen att ringa och boka ett UL i vecka 12! Egentligen har jag ingen anledning till det alls. Jag såg ju hjärtat slå i vecka 7. Men det vore så himla skönt att se att det lever och är ok innan man går ut med det "officiellt"... Känner mig som ett kontrollfreak. Jaja, den privata gyn som jag helst vill boka hos har inte telefontid förrän på måndag...jag får vela under helgen!

• RaraS

Sunflower: Jo, jag håller helt med dig! Ibland gillar man ju dock att skriva i X-tråden när man har "kännt" alla så länge där. Men beklaga sig allt för mycket om hur man mår vill man ju inte göra trots att de säger att det ok. Himla bra att du fick till ett VUL till i alla fall!

• RaraS

Snösport: Nej, nej, nej! Här vaknar man upp efter att kämpat igenom en väns möhippa igår och får läsa det här! Jag vet så väl vad du har gått igenom och det här känns ju förjäkligt! Du är ju positiv som vanligt och ni har en underbar sommar i segelbåten framför er...men oj vad jag lider med dig. Saknar ord! Oj vad jag hoppas att du blir gravid snart igen. Som du säger, nu har det ju funkat en gång så det kan gå igen! Hör av dig på måndag vad de säger på sjukhuset. Jag antar du fått lämna blodprov också så de får se hur hcg:t utvecklar sig. Många styrkekramar!!!!

• RaraS

Liiv: Och nej här också!!!! Vad i h-e, du har ju precis varit och sett hjärtat slå! Jag kan ju knappt tro det är sant! Jag hoppas så att det bara är en blödning, men samtidigt blir jag himla orolig när du skriver att du känner igen känslan från förr. Jag har ju läst på flera sidor att risken för missfall går ner efter att hjärtverksamheten kommit igång hos embryot...och jag slappnade av efter att sett hjärtat slå...nu blev jag orolig igen. Ska nog boka in ett UL i v 12 i alla fall. Jag hoppas din känsla är fel!!! Många kramar!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012