• RaraS

Januaribebis 2012

Snösport skrev 2011-06-01 10:58:16 följande:
    Fasen vad kul...så mycket grattis!! Jag vet vad du bor!!! hi,hi! Tungan ute
    Då testade du ganska sent för vi var ju hos akupunktören samtidigt...jag skulle dit veckan efter min hade då testat. Japp härligt att få en chock till så jag glömmer min eneg lilla chock ..hi,hi!

Känns bra att ev se hjärta på VUL då.

Haha, nej jag visste att jag var gravid när jag var på akupunkturen och träffade dig där! Ville dit så han kunde fortsätta att göra underverk för mig, men nej, han sa att han inte ville behandla mig mer! När man blir gravid ska kroppen sköta sig själv sa han. Han kontrollerade mina energinivåer och de verkade väldigt bra och så skickade han hem mig och ville inte se mig igen på ett tag sa han!

Han tipsade dock om att äta mineralsalter. Jag försöker ta dem när jag inte mår så illa....men det är svårt. Ska bli ordentligare på att äta dem sedan när jag mår bättre!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-06-01 12:23:17 följande:
    Var någon som frågade om illamående tidigare idag. Jag tycker mitt lugnat sig lite (kanske kommer få ångra att jag känner så), går in i vecka 10 idag. Eller så kanske det beror på att jag lärt mig vad jag mår böttre av att äta?!?!
    Tack, det var jag som frågade! Hoppas mitt illamående lugnar sig också tills jag går in i vecka 10!
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-01 13:54:07 följande:
    Om Ögren får som han vill så lär jag också få föda i Sunderbyn inom några år eller så.. Verkar det som.
    Kanske vi ses. :p
    Hoppas du slipper det! Resan till Gällivare är tillräckligt lång för dig!!!
  • RaraS
    roxylady skrev 2011-06-01 13:45:50 följande:
    Är det säkert att äta den rivna skinkan på pizzan?
    Jo, den är ju tilllagad så det ska väl inte vara något problem alls... Trodde jag i alla fall!
  • RaraS
    roxylady skrev 2011-06-01 15:16:40 följande:
    Hm du låter lite osäker ändå? :) Men det lär ju vara okej då.
    Jo, jag har läst att typ lufttorkad skinka och mögelostar osv är ok om de ingår i mat. Dvs om maten är upphettad och tillagad. Skinkan på pizzan är tillagad i en ugn som är över 250 grader så jag kommer äta det i alla fall. Men jag är ju ingen expert så helt säker är man ju inte.
  • RaraS
    roxylady skrev 2011-06-01 15:24:34 följande:
    Okej tack för ditt svar :) Ja man borde ju kunna äta det då. Får forska vidare i det :)
    Hör av dig om du får fram något annat i din efterforskning! Kan vara bra för oss andra att veta också!
  • RaraS

Skönt att veta så kan du äta med gott samvete! Njut!!!

Just nu är pizza nog det sista jag skulle kunna stoppa i mig utan att kräkas så för mig blir det nog i bästa fall en makrillmacka till kvällsmat!

• RaraS
    Kissekatten skrev 2011-06-01 15:46:58 följande:
    Jag var skitsugen på pizza nyss också. Men nu mår jag illa bara av att tänka på det. Jag har så svårt att äta, och att hitta mat som tilltalar mig. Det enda som går ner utan problem är macka. Men det blir inte så nyttigt i längden. Jag brukar kunna äta nästan ALLT annars. Det är så jobbigt det här.
    Känner så väl igen mig....och du är två veckor längre gången än jag... *suck*
  • RaraS

Tillbaka efter en helg i Barcelona! Trevligt var det, även om det blev en väldigt lugn helg!

minneli skrev 2011-06-04 08:49:21 följande:
    Igår började jag må mer illa, kände mig spyfärdig och kunde inte ens äta kvällsfika... vilket har varit ett måste de senaste veckorna. Sen vaknade jag strax efter 12 av att de gjorde jätteont i magen. Fick panik.. gick och kissade och sen höll det i sig ett tag. Lyckades somna till några gånger och värken blev mindre men var fortfarande kvar. Var säker på att det skulle komma blod, men det kom inget blod.

Hur ont kan det egentligen göra att vara gravid? Kan inte komma ihåg att jag hade såhär ont när jag var gravid förra gången. Jag är i v.10, (9+4)

Hur är det Minneli? Har du fortfarande ont? Jag har ju inte haft någon tarmsjukdom, men gör det så ont så att du inte kan sova så skulle jag ringa gyn för att kolla upp det. Men jag är ju också väldigt präglad av min höst med utomkveds. Men när jag kom in då till gyn efter att haft svårt att sovit på tre nätter fick jag faktiskt en "utskällning" av min läkare. "Vet du inte om att sjukhuset har öppet på helgen!?" Jo...men så ont gör det ju inte...och jag blöder ju inget... "Ja, du har haft tur...nu blir det raka vägen till operation!"

Så denna gång har jag bestämt mig för att ringa en gång för mycket än för lite! Och det är ju bara skönt att få komma in och se det lilla hjärtat ticka än att vara hemma och fundera på om det står rätt till!

• RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-07 08:38:45 följande:
    Ringde gyn nu nyss och fick en tid redan på torsdag!! Vad tror ni om chansen att se hjärtat?
    Kommer nog vara i typ 7+0, är det för tidigt?
    Du borde få se det! Vi såg det också i v 6+4!
Svar på tråden Januaribebis 2012