-
Jo, jag hade helst väntat till vecka 8-10 också. Men jag hade "rätt" till ett VUL och när jag ringde och bokade så kändes det som att jag fick acceptera den tiden jag fick. Sköterskan läste min journal och tyckte egentligen 6+4 var för sent men det var som tur var den tidigaste tiden hon hittade!villemoel skrev 2011-05-24 10:53:47 följande:Jag ska göra ett VUL den 14/6 för att se så hjärtat slår. Efter många missfall vill jag se att allt ser bra ut. Det gör jag på privat klinik ock kostar 250 kronor. För mig är det värt allt. Jag går in i v7 imorgon och de flesta vill vänta med VUL till v8-10 eftersom man då säkrare ser hjärtat även om det med mycket bra utrustning och duktig läkare kan se från någon gång under v6. Jag kommer även göra KUB. -
Härligt! Grattis!!!curiosa skrev 2011-05-24 11:07:09 följande:Hemma från gyn igen och idag så kunde man se ett pickande hjärta.
Allt såg bra ut och tiden stämmer med med senaste mens.
Så nu skall vi tillbax i mitten av juli igen (har cellförändingar oxå som de skall kolla)
v 7+3 idag och BF 6 januari :) -
Ska på hälsosamtal imorgon och hade tänkt fråga om KUBB. Men googlade och här i Norrbotten får man inte göra det alls. Tur att jag inte är så gammal, jag är 30 år, men hade jag varit äldre så hade jag nog velat göra det. Då får man tydligen åka till Umeå och betala 2000 kr för det. Dåligt att det är så himla olika, i olika landsting.
Jag tänkte att jag skulle fråga vad det kostar att få göra det när jag 30 år, men åka till Umeå, det känns lite väl överdrivit när inte risken är så stor.... Ska fråga imorgon ändå, det kan ju ha blivit någon förändring sedan den artikeln skrevs som jag läste!
-
Mysgrodan skrev 2011-05-24 12:30:49 följande:Tack så jättemycket!!
Alltså man måste vara över 35 år här för att få göra dessa undersökningar gratis inom landstinget. Bara 2% av alla barn föds med skada, sjukdom elr missbildning. Det var inte många. Kanske man kan klara sig utan undersökningen?
Jo, Skelleftå ligger ju i Västerbotten så där är det andra regler. Jag bor i Luleå, Norrbotten och här får man inte göra det alls, vilken ålder man än är. Men betala kan man ju alltid göra om verkligen vill, men jag är 30 år så känner nog inte att jag måste.
Men som sagt, jag ska fråga lite mer i morgon. Egentligen är jag bara ute efter att få se att barnet mår bra i vecka 12, innan man går ut med det officiellt och berättar på jobb etc, så man inte har något MA i magen när man berättar... Så jag kanske ringer någon privatklinik här i stan och "köper" mig ett extra UL/VUL. Eller fråga barnmorskan om hon vill lysssna på hjärtat i v12...
Men först har jag rätt till ett VUL så ska till sjukhuset på torsdag! Hoppas det ser bra ut då så får jag fundera sedan på hur jag ska göra i fortsättningen!
-
Förstår dig...men idag mår jag piss...skitilla...förstår inte hur jag ska fixa de här veckorna... Hade tänkt mig klara mig utan tabletter men nu är det nog dags för Postafen....roxylady skrev 2011-05-24 15:29:25 följande:Idag känner jag mig inte alls gravid. Eller ja pytte pytte lite.. Gud vad man nojar bara för att man inte vet hur det känns att vara gravid egentligen! -
Låter lovande! Jag är i v 6+2 idag, och det har blivit värre och värre för varje dag som går. Det är säkert normalt att du inte känner så mycket heller ibland, så oroa dig inte!roxylady skrev 2011-05-24 15:41:42 följande:Ja det har jag gjort också.. men vad är du i för vecka? Fick reda på att när kroppen vänjer sig allt eftersom vid de första symptomen så känner man sig mer och mer som vanligt tills nästa symptom sätter igång. Så du kanske inte kommer må illa ända till runt v12 ändå :) -
Oj då...ja, då ska man inte hoppas för mycket! Tur att jag har ett lugnt jobb, annars vet jag inte hur jag skulle fixat det.MiAmore skrev 2011-05-24 15:48:20 följande:Hoppas postafen hjälper för dig, det gör det inte för mig
-
Vad fick då du? Jag ska till BM i morgon men vet inte vad jag ska fråga efter riktigt...shadowstorm skrev 2011-05-24 15:51:01 följande:Nej nej nu kom illamåendet som ett brev på posten :( Så nu blev det inhandling av postafen tills jag får tag i min BM för då ska jag ha annat, som jag fick med sonen! -
Ja, gisses, förstår dig. "Tur" att jag bara har mig själv att ta hand om... Hoppas du kan få något annat bra av BM och tipsa oss om det funkar!!!MiAmore skrev 2011-05-24 15:56:43 följande:Jag ska på hälsosamtal om en vecka och ska då be om att få något utskrivet, för att så som jag mår nu orkar jag inte göra länge till. Orkar inte göra något här hemma, har behövt dammsuga huset i 2-3 veckor men har verkligen inte orkat. Orkar bara med det allra viktigaste; disken, tvätten och maten. Ja, o sonen så klart, men han får underhålla sig själv rätt mycket just nu ska erkännas
-
Ok! Tack för tipset!shadowstorm skrev 2011-05-24 16:11:37 följande:lergigan åt jag sist och det funka bra ibland ;) men då hade jag extremt med sonen. Åt postafen första veckorna sen sluta de hjälpa mig och då fick jag lergigan