• RaraS

Januaribebis 2012

Snösport: Jag har så svårt att släppa vad du går igenom. Antagligen för att jag har råkat ut för X själv. I mina öron låter det oroande att du inte har blött någonting och inte ser något i livmodern....hoppas du blev bra bemött på Sunderbyn. Jag har blivit bra bemött på gyn men vet ju att du inte har samma erfarenhet att Sunderbyn. Som sagt, antar du tog blodprov, men ett visar egentligen ingenting. Man måste ta två för att få en känsla av vad som händer. Mitt hcg vid x låg på drygt 100, och äggledaren gick ej att rädda trots det var så lågt och jag vet de som har haft upp emot 20000 vid X. Sjunker hcg:t vid de provtagningarna så är det antagligen missfall, men kan vara X, att kroppen kämpar att ta hand om det själv. Stiger hcg:t långsamt så är det antagligen X. Hoppas de informerade dig om att åka in direkt om det gör mycket ont! Man måste vara rädd om sig när man inte säkert vet om det är MA, mf eller X!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Caradan: Oroa dig inte för mycket ännu....men förstår att du gör det!!! Håller tummarna! Vi har haft tillräckligt med dåliga nyheter i tråden så nej, inte du också!

• RaraS

Jag går in i vecka 10 idag och de senaste dagarna har jag verkligen börjat må bättre! Jag är fortfarande trött och illamående men inte alls så illa som innan. Faktiskt lite lagom för hade jag börjat må toppen hade jag väl oroat mig för det istället. Min mage är också kass, förstoppad på dagen/kvällen och på morgonen kommer allt ut på en gång, om man säger så...inte så kul...

• RaraS

Nu velar jag….ringde och bokade en UL-tid privat för att jag
    vill se att embryot lever innan jag går på semester….är lite skraj för MA och
    vill inte gå runt med ett sådant.

Tyvärr hade de inte någon tid veckan innan min semester, när
    jag är i vecka 12, utan jag fick en tid i vecka 11 istället, nästa vecka.
    Sköterskan pratade dessutom om att man inte skulle göra UL i onödan pga
    riskerna men jag fick en tid ändå.

Detta blir i så fall mitt 3:e ultraljud under denna grav. Jag
    gjorde ett i vecka 5, då inget syntes, sedan ett i vecka 7, då jag fick se
    hjärtat ticka. Jag ska inte göra KUB-test utan tänkte att jag gör ett extra UL
    istället….men nu blev jag istället nojjig när sköterskan sa sådär. Vet i tusan
    hur jag ska göra….själv tycker jag egentligen inte tre stycken ultraljud är
    överdrivet många. Hade vi i detta landsting fått göra KUB-test så hade jag ju
    gjort det och då hade det ju blivit tre ultraljud ändå…

• RaraS

Åh, tack Sunflower! Nu lättade du mitt hjärta!

Då blir ett nytt VUL/UL nästa vecka på onsdag för mig! Roligt! Är inte jätteorolig inför denna gång, men det känns ändå väldigt bra att göra det! Jag kommer nog börja berätta för folk på midsommar, fast det bara är i slutet av vecka 11 då, folk kommer bli så misstänksamma ändå när jag inte dricker och det känns ju bra att veta att det lever när man börjar berätta!

• RaraS

Pebbles....förstår du är orolig.

Jag var på VUL i 6+4 men läkaren sa det såg ut som 6+0 och det gjorde mig till och med orolig. Men hon sa att det var svårt att mäta ibörjan så jag försökte att inte bry mig om det. För jag är väldigt säker på när jag hade ÄL och jag tyckte det fäste i livmodern redan 4 dagar efter så gillade egentligen inte att hon ville flytta bak mig ett par dagar...

Så, är du säker på när du hade ÄL? Får du komma på återbesök? Förstår att du är orolig men håller tummarna för att du räknat fel på ett par dagar och att ditt embryo bara behöver några extra dagar för att växa till sig!

• RaraS
    Pebbles82 skrev 2011-06-14 11:06:33 följande:
    Några dagar senare kan den mycket väl varit (typ 2), men sen är det stopp på möjligheter eftersom både jag och sambon blev sjuka och inte orkade med några såna aktiviteter.. ;)
    Hon ursäktade sig dessutom med att det var en gammal och lite dålig apparat, så jag låtsas väl som att allt är bra tills vidare.. :)

(Och nej, någon uppföljning var inte nödvändigt om jag inte kände det längre fram)

Jobbigt för dig. Det är svårt att mäta ibörjan så egentligen borde man ju inte bry sig så mycket men förstår du är orolig. Håller tummarna för att allt står rätt till! Det befruktade ägget kan ju ligga rätt så länge i livmodern innan det börjar utvecklas, även om man vet när man har haft ÄL, så kan det blir senare. Upp emot en vecka tror jag det kan ligga utan att händer något ibland har jag för mig jag läste när jag var lite orolig. Så jag hoppas det är något sådant som har hänt hos dig. ÄL några dagar senare än vad ni trott, ägget utvecklades sent och det är svårt att mäta.

Hjärtat slog i alla fall och det är ju jättepositivt så håller vi alla tummarna!

• RaraS
    curiosa skrev 2011-06-15 07:52:23 följande:
    Idag tänker jag testa utan både blutsaft och vitaminer och se om jag mår bättre utan dom och så ta det på kvällen istället.. Hoppas att det blir bättre för man blir ju så hämmad när man mår dåligt.
    Jag har slutat tillfälligt med multivitamintabletter och har köpt rena Folsyra tabletter istället som jag äter. Jag vill inte chansa och vara utan Folsyra. Men jag ska gå tillbaka till multivitamin när jag känner mig bättre igen!
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-15 07:48:59 följande:
    Här sitter jag och är skitnervös. Vid 10 så drar vi iväg!
    Lycka till! Vi väntar spänt och håller tummarna!
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-15 16:15:48 följande:
    Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.

Stackare...du såg ju hjärtat slå sist ju! Ja, jag förstår ju att de inte kan göra någon bedömning om hjärtat kanske slår, det kan ju vara ok och det har ju inte gått så lång tid sedan sist VUL...

Men vänta i 4 veckor på nästa UL! Det låter ju verkligen olidligt! Du borde ju få komma på koll igen om en vecka eller så...12 mil eller ej...man behöver ju få veta för att kunna må bra och inte oroa sig!

Svar på tråden Januaribebis 2012