• RaraS

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-07 08:24:24 följande:
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
    Åh, vad jag hoppas det är så även för mig! Är i början av vecka 9 nu (v 8+2) och är lite less på att behöva sova 14-15 timmar per dygn och må illa hela tiden!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-07 11:16:45 följande:
    RaraS: Hur var Barcelona?? Ska köpa tidningen RES som har om Barcelona detta nr såg jag idag. 8+2 är ju härligt långt in i graviditeten tycker jag Solig

Håller tummarna hårt för att du ska få se ett hjärta i v 7+0, nästa vecka!

Barcelona var en underbar stad! Perfekt blandning av sol och bad, sevärdigheter och storstad! Väldigt coolt med storstäder som har så fina sandstränder! Jag åker gärna dit igen när jag är "frisk"! ;)

• RaraS
    minneli skrev 2011-06-07 14:37:41 följande:
    Rara S: Jag har inte haft mer ont i magen så det var nog bara något tillfälligt, annars antar jag att det sitter i och även blir värre?

Så bra att du inte haft mer ont imagen! Så då behöver du ju inte oroa dig!

Men utomkveds betyder inte att det gör ondare och ondare. Kommer ihåg att det började kännas på en onsdag lite grann, sedan gjorde det rejält ont på fredagskvällen i typ 5-10 sekunder och sedan gick det över till lite småsmolande under helgen och jag hade svårt att sova. Tog alvedon och då försvann det helt. På måndag ringde jag in och frågade och då blev det operation direkt. Så antar det är lite olika!

Men som sagt, känner du inget alls längre behöver du ju verkligen inte oroa dig! Men om man har "ovanligt" ont så ska man inte vara rädd att ringa till gyn och fråga! Det är ju så lätt för dem att kolla om det står rätt till eller ej!

• RaraS
    Snösport skrev 2011-06-07 16:03:55 följande:
    RaraS: jaha, kändes det inte mer så undrar jag ju om det är ngt i mej för jag har ju lite svårt att tycka grejjer gör ont..bara magen tarmarna har ju gjort ont då och då men jag är lite nojjig så några alvedon eller läkemedel tar jag inte förrän jag är väldigt långt gången Men ok, förutom min mage och en förstoppningsattack på 10 minuter liggandes på toagolvet och gnydde så mår jag toppen! Förvånad
    (men sedan gick jag på toa och gjorde nr2 fast jag höll på att spy av smärta, annars hade jag varit mer oroligt förståss)

Minneli och Snösport: Oroa er inte onödan! Jag vet som sagt inte hur det känns när man har tarm-problem!

Jag ville bara få bort "myten" om att utomkveds gör väldigt ont och att man blöder, för det gjorde det inte och jag trodde inte själv på läkaren när han sa det då, att han trodde det och skickade mig raka vägen till operation. Det gör ont, sägs det, när äggledaren spricker och buken fylls med blod, men då är det för sent om man inte bor nära ett sjukhus.

Tyckte sköterskorna överdrev när de sa att jag skulle komma in direkt när jag förklarade hur det kändes på telefon....tänkte att det ordnar till sig när jag får prata med en läkare. Jag ville mest ha stöd för att ta alvedon varje kväll så jag fick sova ordentligt, jag är väl inte så "piller-rädd". Jag vill få höra att det var "normalt"...det var det ju tyvärr inte...

• RaraS
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.

Förstod det häromdagen när du (tror det var du) som skrev att du tränade. Själv kände jag, herregud, och jag som inte ens orkar ut och gå med hunden! Och jag brukar i alla fall gå på bodypump och yoga varje vecka + jogga med hunden flera gånger i veckan.

Men som du säger, alla gravidier är olika, och det är säkert inget fel på era pyren! Njut av att ni mår bra!

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-06-08 15:17:03 följande:
    Åh orkar du inte heller träna. Känner mig grymt lat och sväller ju för bara mer för varje dag som går känns det som.
    Nästan så jag börjar få panik.
    Men längtar tills jag kan komma igång och orka iallafall minst 1 pump pass i veckan + hunden.

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

• RaraS
    Snösport skrev 2011-06-08 15:37:32 följande:
    Ha ha ha ..japp hundar har ju koll hi,hi,hi!
    Nä eftersom jag vet hur du ser ut så tror jag inte du blir stor och tjock iaf men stor om magen lär du bli!!!

Jag tycker jag har börjat känna mig rundare...hoppas inte killarna här på jobbet misstänker något... Min plan är ju att avslöja det först efter semstern, när jag går på semester är jag i v 11+5, enligt planen.

Hoppas-hoppas magen håller sig på plats och att den här värmen försvinner...man kan ju inte ha stora bylsiga tröjor som döljer magen i den här värmen!

• RaraS

Sunflower: Välkommen hit! Kul att ha en gammal trådvän här! Ibörjan oroade jag mig för allt, som du vet, men nu har jag lugnat ner mig... :) Nu är det vår tur!

• RaraS

Sessan4: Om man har så ont så man måste äta värktabletter så tycker jag nog man ska ringa och kolla så att det står rätt till. Men som jag sagt innan, jag är ju präglad av min höst med utomkveds så jag ringer hellre ett samtal för mycket än ett för lite... Hoppas det går över snart så du inte behöver oroa dig!

• RaraS
    zatori skrev 2011-06-09 00:24:19 följande:
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!

Jo, jag tror det gäller om man inte varit på VUL...att det är vanligt att MA ger sig till känna i v 9-12. Men har man varit på VUL så upptäcker man ju MA tidigare eller får se ett hjärtat slå så är inte risken störst i veckan 9-12 längre.

Har jag i alla fall för mig att jag läste någonstans!

Svar på tråden Januaribebis 2012